Medicinsk sekreterare till klinik för nära vård

Västra Götalandsregionen / Administratörsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Västra Götalandsregionen i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige

Att hjälpa människor till en bättre hälsa är ett av de viktigaste uppdragen man kan ha. På Södra Älvsborgs Sjukhus (SÄS) är vi 4100 medarbetare inom 120 olika yrken som tillsammans bidrar till detta varje dag. Nu kan du bli en av oss.

Webbplats www.vgregion.se/sas

Facebook www.facebook.com/sodraalvsborgssjukhusvgr



Om tjänsten
Vill du vara en i gänget på Vårdadministrativ service (VAS) och arbeta mot Klinik för nära vård?

Nu söker vi dig som är intresserad av ett självständigt och omväxlande arbete och som vill vara med i en relativt nystartad verksamhet för specialistsjukvårdens resurs- och mobila team.

Du förväntas därför ha förmåga att organisera och skapa struktur samt vara lyhörd för verksamhetens behov av administrativ service. Du kommer att ingå i ett sekreterarteam på 4-5 personer, där din roll blir att fungera som resurssekreterare inom de olika enheterna på mottagningar och avdelning.

Arbetsuppgifterna består bland annat av:
• Medicinsk dokumentation
• Patientklassifikation
• Service
• VEC-stöd
• Mötesadministration, post- och telefonservice
• IT-ansvar
• Tidbokning
• Avdelningsarbete

Publiceringsdatum
2020-05-25

Profil
Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare.
Det är viktigt att du har goda kunskaper i svenska språket samt servicemedvetet bemötande och en vilja att utveckla verksamheten.
Du är van att ta egna initiativ, kan prioritera och organisera ditt arbete självständigt men har också en god förmåga att arbeta i team. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Om arbetsplatsen
På kliniken arbetar läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, kuratorer, fysioterapeuter, arbets-terapeuter och sekreterare. Vi arbetar tillsammans i team för att kunna tillgodose patientens olika behov.

Gemensamt för enheterna som tillhör kliniken är att de är mobila och/eller arbetar för en väl sammanhållen vårdkedja:
• Andningsresursteam (ART)
• Närsjukvårdsteam
• Palliativvårdsavdelning
• Vårdplaneringsenhet
• Vårdövergång i samverkan

Övrig information
Urval och intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag!

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-06-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/2686".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Västra Götalandsregionen (org.nr 232100-0131)

Arbetsplats
Södra Älvsborgs Sjukhus, Vårdadministrativ service

Jobbnummer
5237557

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Västra Götalandsregionen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Västra Götalandsregionen: