Medicinsk sekreterare till Astrid Lindgrens Barnsjukhus i Solna!
Region Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
2024-10-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Medicinsk sekreterare till Astrid Lindgrens Barnsjukhus i Solna!" (publicerad 2024-11-04) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Stockholm i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du intresserad av arbete med DRG och är utbildad medicinsk sekreterare? Vill du ha ett arbete med varierande uppgifter där du bidrar till att göra skillnad på riktigt? Då är det kanske dig vi söker till Astrid Lindgrens Barnsjukhus i Solna.
Du erbjuds
ett stimulerande och omväxlande arbete där du får möjlighet att utvecklas och växa
nära samarbete med dina sekreterarkollegor och andra yrkeskategorier för en inkluderande arbetsmiljö.
flexibilitet med möjlighet till distansarbete för att balansera arbete och liv
individuell kompetensutveckling och flexibel arbetstid för att passa dina behov
tillgång till våra moderna personalgym
en positiv och stöttande arbetsmiljö där trivsel och gemenskap är i fokus
förmåner inklusive friskvårdsbidrag för din hälsa och välbefinnande.
Självklart får du också ta del av våra generella förmåner som Karolinska Universitetssjukhuset erbjuder dig.
Publiceringsdatum2024-10-11Om tjänstenI Verksamhetsområde (VO) Vårdadministration, som startade upp den 1 april 2024, samlar vi sjukhusets alla vårdadministrativa resurser under Stab Produktion. Vår verksamhet består av cirka 600 medicinska sekreterare, administratörer och chefsassistenter.
Högspecialiserad barnortopedi och barnmedicin erbjuder högspecialiserad och specialiserad vård inom barnneurologi, barnhabilitering, barnreumatologi samt barnortopedi.
Verksamheten ansvarar för en slutenvårdsavdelning på 28 vårdplatser, sjukhusansluten avancerad barnsjukvård i hemmet samt bedriver dagvård och mottagningar på Astrid Lindgrens Barnsjukhus.
I rollen som medicinsk sekreterare kommer du i första hand att serva slutenvårdsavdelningen, men även ha ett nära samarbete med övriga verksamheten. Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för den dagliga administrationen inom verksamheten. Arbetsuppgifterna inkluderar bland annat journalskrivning, DRG-registrering/kodning, utomlänsfaktureringar och andra administrativa uppgifter.
Arbetstiden är dagtid, måndag till fredag.
Vi söker dig som
trivs i en miljö med varierande arbetsuppgifter och högt tempo
är flexibel, initiativrik och har förmågan att se helheten
har utmärkta samarbetsfärdigheter och en hög servicekänsla
är noggrann, organiserad och kan prioritera ditt arbete effektivt
strävar efter kontinuerlig utveckling och förbättring i ditt arbete
värdesätter en positiv arbetsmiljö där trivsel och glädje är viktiga.
KvalifikationerKvalifikationerDu är utbildad medicinsk sekreterare och har en relevant utbildning i DRG.
Erfarenhet av DRG i såväl öppen- som slutenvård.
Du är erfaren och trygg i din roll samt har goda kunskaper i svenska språket och medicinsk terminologi.
Om rekryteringsprocessen
Urval och intervjuer sker fortlöpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan - Tillsammans är vi Karolinska!
Inför tillsättning av befattning som innefattar vård av barn och ungdom, kontrolleras den som erbjuds tjänsten mot misstanke- och belastningsregistret. Läs mer om rekryteringsprocessen och om vilka kontroller som utförs på Karolinska
https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/rekrytering-pa-karolinska/ Som anställd på Karolinska Universitetssjukhuset kan du komma att krigsplaceras.
Om du är eller tidigare har varit anställd i Region Stockholm kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.
Om Karolinska Universitetssjukhuset
Vi på Karolinska Universitetssjukhuset är stolta över att vi är ett av världens främsta universitetssjukhus. Förutom vårt särskilda ansvar för den högspecialiserade vården i Stockholmsregionen är huvuduppdraget att tillsammans med Karolinska Institutet utbilda framtidens vårdanställda och bedriva världsledande forskning samtidigt som vi fortsätter vårt arbete med att utveckla vården för patientens bästa. Vi arbetar inom en rad olika områden och professioner.
Vår vision - Vi ska bota och lindra imorgon det ingen kan bota och lindra idag.
Läs gärna mer om oss på
https://www.karolinska.se/ och följ oss på sociala medier!
Att söka jobb i Region Stockholm
Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen "Ansök". Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.
Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.
https://www.regionstockholm.se/jobb Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/6207".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Stockholm (org.nr 232100-0016)
Arbetsplats Karolinska Universitetssjukhuset, N74 Stab Produktion
Kontakt Ingela Ericsson
0812374497 Jobbnummer 8950166
Observera att sista ansökningsdag har passerat.