Medicinsk sekreterare till Anestesi- och intensivvård, Stöd & Re
Södersjukhuset SÖS / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Södersjukhuset SÖS i Stockholm,
Upplands Väsby,
Södertälje,
Nacka,
Haninge eller i
hela Sverige Till Verksamhetsområde Anestesi- och intensivvård, Stöd och Resurs söker vi en medicinsk sekreterare med tillträde snarast.
Verksamhetsområde Anestesi och Intensivvård på Södersjukhuset bedriver verksamhet inom intensivvård, anestesi, smärtmottagning och sterilteknik. Totalt är vi cirka ca 385 medarbetare. Inom verksamhetsområdet arbetar vi kontinuerligt med förbättringsarbeten och vi har ett stort utbildningsuppdrag. I vårt dagliga arbete utgår vi ifrån Södersjukhusets värdegrund: respekt för individen, patienten först, samhällsansvar samt undviker slöseri.
Hos oss på Anestesi och Intensivvård finns arbetet för dig som söker mer än en traditionell sekreterartjänst. Du kommer att ha en tjänst där arbetsuppgifterna delas med flera kollegor.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Administrativ service till hela verksamhetsområdet t.ex. telefonservice, nycklar, passerkortssystem, e-tjänstekort, lokalbokning, förberedelser inför möten, administrera lokaler och utrymmen.
• Patientadministrativt arbete på smärtsektionen i form av utskrift av journaler, bokningar, remisshantering och DRG-registrering.
• Bistå verksamhetens övriga mottagningar (anestesimottagningen och intensivvårdens uppföljningsmottagning) med administrativt arbete.
• Validera data till kvalitetsregister.
• Administrera patientsäkerhetsärenden
Kvalifikationer:
• Formell utbildning som medicinsk sekreterare alternativt vårdadministratör (eller är i slutfasen av utbildningen)
• Goda kunskaper i svenska språket och i medicinsk terminologi
• Erfarenhet av journal- och remisshantering samt gärna erfarenhet av DRG-klassificering/kodning
• Kunskap och förståelse inom medicin, vård och sjukhusets olika processer.
• Gärna erfarenhet av att administrera patientsäkerhetsärenden.
• Goda kunskaper i Officepaketet.
Personliga egenskaper:
• Du är ansvarstagande, flexibel, kan ta egna initiativ och arbetar lika gärna självständigt som i grupp.
• Du är noggrann, har överblick och kan prioritera.
• Du har ett gott bemötande och förståelse för framför allt patienterna, men också för andra yrkeskategorier.
• Du är en person som bidrar med glädje och engagemang.
Anställningsform:
Tillsvidareanställning, heltid, 39,5 timmar/vecka. Provanställning kan komma att tillämpas.
Eventuella frågor besvaras av:
Charlotte Levin, chef Stöd och Resurs samt Smärtsektionen, tfn 08-616 22 96
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid, 39,5h/vecka Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas.
Publiceringsdatum2019-02-14ErsättningFast lön
Fast lön, individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCharlotte Levin 08-616 22 96
FöretagSödersjukhuset SÖS
AdressSödersjukhuset SÖS
Sjukhusbacken 10
11883 Stockholm
KontorsadressSjukhusbacken 10
Jobbnummer 4614922
Observera att sista ansökningsdag har passerat.