Medicinsk sekreterare till Anestesi- och intensivvård, Stöd & Re

Södersjukhuset SÖS / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södersjukhuset SÖS i Stockholm, Upplands Väsby, Södertälje, Nacka, Haninge eller i hela Sverige

Till Verksamhetsområde Anestesi- och intensivvård, Stöd och Resurs söker vi en medicinsk sekreterare med tillträde snarast.

Verksamhetsområde Anestesi och Intensivvård på Södersjukhuset bedriver verksamhet inom intensivvård, anestesi, smärtmottagning och sterilteknik. Totalt är vi cirka ca 385 medarbetare. Inom verksamhetsområdet arbetar vi kontinuerligt med förbättringsarbeten och vi har ett stort utbildningsuppdrag. I vårt dagliga arbete utgår vi ifrån Södersjukhusets värdegrund: respekt för individen, patienten först, samhällsansvar samt undviker slöseri.

Hos oss på Anestesi och Intensivvård finns arbetet för dig som söker mer än en traditionell sekreterartjänst. Du kommer att ha en tjänst där arbetsuppgifterna delas med flera kollegor.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Administrativ service till hela verksamhetsområdet t.ex. telefonservice, nycklar, passerkortssystem, e-tjänstekort, lokalbokning, förberedelser inför möten, administrera lokaler och utrymmen.
• Patientadministrativt arbete på smärtsektionen i form av utskrift av journaler, bokningar, remisshantering och DRG-registrering.
• Bistå verksamhetens övriga mottagningar (anestesimottagningen och intensivvårdens uppföljningsmottagning) med administrativt arbete.
• Validera data till kvalitetsregister.
• Administrera patientsäkerhetsärenden

Kvalifikationer:
• Formell utbildning som medicinsk sekreterare alternativt vårdadministratör (eller är i slutfasen av utbildningen)
• Goda kunskaper i svenska språket och i medicinsk terminologi
• Erfarenhet av journal- och remisshantering samt gärna erfarenhet av DRG-klassificering/kodning
• Kunskap och förståelse inom medicin, vård och sjukhusets olika processer.
• Gärna erfarenhet av att administrera patientsäkerhetsärenden.
• Goda kunskaper i Officepaketet.

Personliga egenskaper:
• Du är ansvarstagande, flexibel, kan ta egna initiativ och arbetar lika gärna självständigt som i grupp.
• Du är noggrann, har överblick och kan prioritera.
• Du har ett gott bemötande och förståelse för framför allt patienterna, men också för andra yrkeskategorier.
• Du är en person som bidrar med glädje och engagemang.

Anställningsform:
Tillsvidareanställning, heltid, 39,5 timmar/vecka. Provanställning kan komma att tillämpas.

Eventuella frågor besvaras av:
Charlotte Levin, chef Stöd och Resurs samt Smärtsektionen, tfn 08-616 22 96

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid, 39,5h/vecka Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas.

Publiceringsdatum
2019-02-14

Ersättning
Fast lön
Fast lön, individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotte Levin 08-616 22 96

Företag
Södersjukhuset SÖS

Adress
Södersjukhuset SÖS
Sjukhusbacken 10
11883 Stockholm

Kontorsadress
Sjukhusbacken 10

Jobbnummer
4614922

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södersjukhuset SÖS

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södersjukhuset SÖS: