Medicinsk sekreterare till akutmottagning i Kristianstad
Region Skåne, Centralsjukhuset Kristianstad / Administratörsjobb / Hässleholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Hässleholm,
Perstorp,
Östra Göinge,
Kristianstad,
Osby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skåne, Centralsjukhuset Kristianstad i Hässleholm,
Kristianstad,
Lund,
Helsingborg,
Malmö eller i
hela Sverige Gör skillnad. Varje dag.
• Jag ville vara där det händer med lite mera action. Att börja här var därför ett självklart val för mig. Det roligaste med mitt jobb är just att det är så omväxlande med snabba omställningar, berättar Sandra Nilsson, medicinsk sekreterare.
Centralsjukhuset i Kristianstad är ett av Region Skånes fyra stora akutsjukhus. Här bedrivs kvalificerad akutsjukvård under dygnets alla timmar inom samtliga stora specialiteter. Akutmottagningen i Kristianstad med sina 140 medarbetare, är centrum för akutsjukvården i nordöstra Skåne med drygt 52 000 patientbesök per år och tillhör verksamhetsområde (VO) akut. Till oss kommer 120-160 stycken patienter per dygn, med olika diagnoser i olika allvarlighetsgrad. Vår utmaning är att på bästa sätt bemöta patienten och dess anhöriga i den situation de befinner sig i. I anslutning till akutmottagningen har vi en observationsenhet (OE) där vi tar emot patienter som inte har behov av slutenvård och som förväntas gå hem samt används för observation, utredning och behandling.
Publiceringsdatum2020-03-27ArbetsuppgifterVi söker dig som vill jobba på en omväxlande arbetsplats. På akutmottagningen arbetar du i ett nära samarbete med övrig vårdpersonal och med dina medicinska sekreterarkollegor.
I din roll som medicinsk sekreterare på akutmottagningen får du mycket omväxlande arbetsuppgifter. Vi har ett brett arbetsfält med stor variation både vad gäller dokumentation och de olika arbetsuppgifterna. Mycket av vårt arbete är inte bundet till specifika individer utan till funktioner, vilket gör att vi lämnar över pågående arbete efter vårt arbetspass. I de specifika sekreterarfunktionerna arbetar vi tillsammans i team med läkare, sjuksköterskor och undersköterskor. Dessa funktioner gör vårt arbete unikt. Varje dag är en ny utmaning och vi upplever stor variation i vårt arbete. Det finns möjlighet till utveckling och vi berikas ständigt med nya erfarenheter.
I tjänsten ingår bland annat journalskrivning via MedSpeech i Melior och registrering i olika system såsom PASiS och Patientliggaren med flera. Inskrivningsarbete tillsammans med sjuksköterska ingår också. Vidare ingår även telefonservice, receptionsarbete och när du känner dig trygg i din roll som sekreterare på akuten, deltar du även i larm på akutrummet. Våra arbetstider sträcker sig över hela dygnet och veckans alla dagar. Vi tillämpar bokningsschema vilket innebär att du i stor utsträckning kan påverka dina arbetstider. Vi erbjuder även friskvårdsersättning enligt avtal.
KvalifikationerDu som söker har utbildning i Hälso- och sjukvårdsadministration 80 p (KY) / 400 p (YH) eller motsvarande medicinsk sekreterarutbildning. Vidare har du goda kunskaper i medicinsk terminologi och i svenska språket, i såväl tal som skrift. Vi använder oss av systemen Melior, MedSpeech, PASiS och Patientliggaren och ser gärna att du har kunskaper i dessa system. Vidare krävs allmänt god IT-vana i Windows-miljö.
Vi tror att du som vill bli vår nya kollega uppskattar vår omväxlande arbetsplats lika mycket som vi gör. Du vill ha ett spännande, variationsrikt och utvecklande arbete. Du är serviceinriktad och positivt inställd till de utmaningar som du ställs inför samt tycker om att jobba i ett högt arbetstempo. Du ska vara lyhörd och flexibel, ha en förmåga att behålla ditt lugn i stressade situationer och vara beredd på att hantera de tuffa situationer som ibland uppkommer på en akutmottagning. Som person är det viktigt att du har förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter och att du vill vara med i vår utveckling av patientadministration. Eftersom vi arbetar i nära samarbete med övrig vårdpersonal är det viktigt att du har en positiv inställning och vill bidra till gott samarbete.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. I den här rekryteringen arbetar vi med löpande urval.
Om du vill veta mer innan du skickar in din ansökan är du välkommen att höra av dig. Varmt välkommen med din ansökan.
ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt som grund för allt vi gör.
Förvaltning Skånes sjukhus nordost är en av Region Skånes fem hälso- och sjukvårdsförvaltningar och omfattar Centralsjukhuset Kristianstad (CSK) och Hässleholms sjukhus. Våra 2 600 medarbetare driver och utvecklar hälso-och sjukvården i livets alla skeden tillsammans med våra patienter och deras närstående. CSK är ett akutsjukhus med verksamhet dygnet runt och vi erbjuder specialiserad vård inom många olika specialiteter. På Hässleholms sjukhus bedriver vi ortopedi, närsjukvård med rehabilitering. Välkommen!
På
http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde sker enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-04-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRegion Skåne, Centralsjukhuset Kristianstad
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A944042".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Skåne (org.nr 232100-0255)
Arbetsplats Region Skåne, Centralsjukhuset Kristianstad
Jobbnummer 5169524
Observera att sista ansökningsdag har passerat.