Medicinsk sekreterare sökes till Habiliteringen i Varberg

Region Halland, Habilitering Varberg-Falkenberg / Administratörsjobb / Varberg
2016-02-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Medicinsk sekreterare sökes till Habiliteringen i Varberg" (publicerad 2016-03-22) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Halland, Habilitering Varberg-Falkenberg i Varberg, Falkenberg eller i hela Sverige

Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 600 medarbetare inom 370 olika yrken - alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas "Vi KAN", där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande - ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.

En ny förvaltning Ambulans, diagnostik och hälsa bildades den 1 januari 2016 med cirka 1 300 medarbetare. Ansvarig nämnd är driftnämnd Ambulans, diagnostik och hälsa.

Habiliteringen är en specialistverksamhet för utredning och uppföljning av barn, ungdomar och vuxna med tidigt förvärvade och varaktiga funktionshinder. Habiliteringen riktar sig främst till barn, ungdomar och vuxna med motoriska funktionshinder, utvecklingsstörning, autism, svåra tal- och språkstörningar samt gravt synskadade barn.
Dessutom ingår att samordna och förmedla kontakt med andra verksamheter och att vara en kunskapsresurs.

Du kommer att arbeta i ett arbetslag med arbetsterapeut, kurator, logoped, medicinsk sekreterare, pedagog, psykolog, sjuksköterska, sjukgymnast och läkare.

Publiceringsdatum
2016-02-05

Arbetsuppgifter
Sedvanliga arbetsuppgifter som medicinsk sekreterare och IT-ombud på enheten. Arbete med att utveckla hemsida och ansvara för uppdatering av denna. Arbetet omfattar administrativa arbetsuppgifter i form av telefonservice, receptionsarbete och mycket patientkontakt samt utskrift av patientdokumentation. I arbetet är det viktigt med ett gott bemötande både gentemot patienter, anhöriga samt medarbetare.

Kvalifikationer
Vi söker en engagerad medarbetare som har läkarsekreterarutbildning och några års erfarenhet som medicinsk sekreterare. Du har goda IT-kunskaper och ett stort och dokumenterat intresse av IT. Det är meriterande om du har arbetat i VAS journalsystem och du får gärna ha arbetat som VAS-handledare och IT-ombud. Vi förutsätter att du är flexibel, serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga. Egenskaper som noggrannhet, servicekänsla samt initiativ- och organisationsförmåga värdesätter vi högt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Goda kunskaper i svenska språket krävs.

ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan!

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Deltid. 80%. Region Halland erbjuder dig heltid. Utökning av arbetstiden kan komma att erbjudas vid någon annan arbetsplats. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-16
Ange följande referens när du ansöker: ADH 6/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Sibelius, Avdelningschef 0340-481826, 0725-091 361

Facklig kontakt
Anette Wallerman, Vision 035-13 41 99

Företag
Region Halland, Habilitering Varberg-Falkenberg

Adress
Region Halland, Habilitering Varberg-Falkenberg
Box 517
30180 HALMSTAD

Kontorsadress
30185 Halmstad

Jobbnummer
2656406

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Halland, Habilitering Varberg-Falkenberg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Halland, Habilitering Varberg-Falkenberg: