Medicinsk sekreterare sökes till Gynekologi och reproduktionsmed

Västra Götalandsregionen / Administratörsjobb / Göteborg
2022-03-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Medicinsk sekreterare sökes till Gynekologi och reproduktionsmed" (publicerad 2022-04-25) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Västra Götalandsregionen i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Tillsammans skapar vi på Sahlgrenska Universitetssjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till nationell högspecialiserad vård. Genom intressant forskning har vi en inriktning mot framtidens sjukvård. Hos oss är det viktigt med digital kompetens och att alla bidrar till den digitala utvecklingen. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har - Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter.




Publiceringsdatum
2022-03-24

Om företaget
Vår administrativa enhet ansvarar för två verksamheter, gynekologi och reproduktionsmedicin.

Vi är totalt cirka 27 medicinska sekreterare och administratörer som arbetar i verksamheterna på Sahlgrenska och Östra. Vi söker nu två medicinska sekreterare till vår gynekologiska mottagning på Sahlgrenska. Vanligtvis kommer våra patienter för besök för gynekologisk bedömning och viss behandling eller återbesök efter vård på kliniken. Här finns mottagning för kvinnor med gynekologiska cellförändringar, urinläckage, ultraljudsmottagning. Även polikliniska dagkirurgiska ingrepp utförs.

Vad erbjuder vi?

Dina utvecklingsmöjligheter kommer att ske i samråd med dig och efter överenskommelse i din individuella utvecklingsplan. Utbildning och utveckling sker även för hela administrativa enheten varje år. Vi tillämpar flextid och har friskvårdssubvention. Vi kan också erbjuda dig att förlägga viss arbetstid på distans.

Dina arbetsuppgifter
Välkommen att söka till en intressant och spännande verksamhet där du tillsammans med fyra medarbetare kommer att ansvara för det administrativa arbetet på mottagningen.

Vi erbjuder dig intressanta och mycket varierande arbetsuppgifter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara journaldokumentation, diagnosregistrering och andra patientadministrativa registreringar, uppläggning av tidböcker och bokning av patienter samt arbete i 1177.se med mera. Du kommer även få möjlighet till ett eget ansvarsområde.

Vi arbetar i huvudsak i Melior, MedSpeech och Elvis. Du kommer arbeta i nära och gott samarbete med sekreterare, läkare och sjukvårdspersonal.

Om dig

Vi söker dig som har vårddokumentationsutbildning. Du har goda kunskaper i svenska språket. Erfarenhet av journaldokumentation i Melior samt tidbokning och registreringar i Elvis är meriterande. Vi söker dig som är entusiastisk och driven och tycker om att utveckla och ta fram nya arbetssätt.

Vi sätter stort värde på personliga egenskaper såsom stor känsla för service, ansvar, noggrannhet och förmåga att se helheten. Vi söker dig som har förmågan att arbeta både självständigt och i team. Du ska kunna ta egna initiativ och vara positiv till förändrings- och utvecklingsarbete både på mottagningen och inom vår administrativa enhet. Arbetet kräver god prioriterings- och organisationsförmåga samt flexibilitet. Du ska också ha en god kommunikationsförmåga och ett gott bemötande. Vi värdesätter högt ett gott medarbetarskap för en bra arbetsmiljö, ansvarskänsla och arbetsglädje som ska prägla hela vår administrativa enhet.

Intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Välkommen att söka till en trivsam arbetsplats där du har möjlighet att utvecklas inom din profession!

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.

Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/2632".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Västra Götalandsregionen (org.nr 232100-0131)

Arbetsplats
Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Gynekologi och reproduktionsmedicin

Kontakt
Sektionsledare, Sara Lindh
072-4542167

Jobbnummer
6468629

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Västra Götalandsregionen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Västra Götalandsregionen: