Medicinsk sekreterare heltid/deltid
Sophiahemmet Sjukhus, Hälsocentralen, Sekretariatet / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sophiahemmet Sjukhus, Hälsocentralen, Sekretariatet i Stockholm Sophiahemmet Sjukhus bedriver högkvalitativ specialistvård i samverkan mellan ett trettiotal specialistcenter som i huvudsak utgörs av självständiga vårdgivare. Sjukhuset erbjuder specialistmottagningar, medicinsk service, operations- samt vårdavdelningar. Med mer än 250 specialistläkare och tusentalet engagerade medarbetare strävar Sophiahemmet Sjukhus efter att ge våra patienter bästa möjliga vård. Försäkringsmottagningen, Husläkarmottagningen, Hälsocentralen, operations- samt vårdavdelningarna ingår i Sophiahemmet AB, ett helägt dotterbolag till Sophiahemmet, ideell förening.
Arbetetet på Sophiahemmet vägleds av följande värdegrund;
Professionalism: står för omhändertagande, lyhördhet, affärsmässighet och kvalitet
Engagemang: står för ansvar, delaktighet, empati och respekt
Tillgänglighet: står för samverkan, flexibilitet och öppenhet
Tradition: står för kontinuitet, förnyelse, bemötande och atmosfär
Publiceringsdatum2014-08-18BeskrivningSedan 1975 genomför Hälsocentralen hälsoundersökningar - med målet att förebygga sjukdom - och inom öppenvården utreder och behandlar vi sjukdomar.
Våra kunder är både företag och privatpersoner. Vid mottagningen arbetar femtiotalet medarbetare, fördelat på läkare, medicinska sekreterare, sjuksköterskor och kontorister.
Dina arbetsuppgifterSom medicinsksekreterare hos oss erbjuds du varierande arbetsuppgifter och mycket kundkontakt. Dina arbetsuppgifter skiftar mellan journalutskrifter, sitta i växeln och tidsbokning samt att ta emot våra kunder i receptionen/kassan.
Vi arbetar i journalsystemet Alfapatient2000 med digital diktering i MedSpeech.
KvalifikationerVi söker dig som är utbildad Läkarsekreterare-/medicinsk sekreterare och som har 4-5 års erfarenhet. Erfarenhet från arbete i reception och kassa är meriterande, liksom goda kunskaper i engelska språket både i tal och skrift. Du skall vara serviceinriktad och trivas i en omväxlande miljö. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
AnställningsvillkorTillsvidareanställning med 6 månader provanställning.
Välkommen med din ansökan senast den 7 september.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen "Ansök här". Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.
Arbetstider och omfattningHeltid/deltid. Tillträde: 5 januari 2015 eller enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-09-07
Ange följande referens när du ansöker: 2014/9
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPia Penttinen, Chefsekreterare 08-4062253
Facklig kontaktMonica Florhage, Vision 08-4062250
FöretagSophiahemmet Sjukhus, Hälsocentralen, Sekretariatet
AdressSophiahemmet Sjukhus, Hälsocentralen, Sekretariatet
Valhallavägen 91
11486 Stockholm
KontorsadressValhallavägen 91
Jobbnummer 1966799
Observera att sista ansökningsdag har passerat.