Medicinsk sekreterare

Administrativa enheten, Angereds Närsjukhus, Angered / Administratörsjobb / Göteborg
2012-01-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Medicinsk sekreterare" (publicerad 2012-05-18) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Administrativa enheten, Angereds Närsjukhus, Angered i Göteborg

Västra Götalandsregionen

Angereds Närsjukhus är en del av Västra Götalandsregionen. Ett nytt närsjukhus byggs nu upp i Angered. Det ska stå klart 2014 och är en central del i satsningen på att utveckla närsjukvården för cirka 100 000 invånare i nordöstra Göteborg. I väntan på den nya sjukhusbyggnaden har flera verksamheter redan öppnat i tillfälliga, fräscha lokaler och det nya sjukhuset kommer att inhysa ytterligare verksamheter.

Publiceringsdatum
2012-01-11

Beskrivning
Verksamheterna i Angereds Närsjukhus (ANS) utgår ifrån patientens behov och är kvalitetsstyrda. ANS ska bli ett utvecklings- och forskningscentrum för närsjukvård i en mångkulturell storstadsmiljö. Sjukhuset är rökfritt och verkar för att främja hälsan hos invånarna i området. Hos oss är nytänkande, kvalitet och bemötande viktiga ledord i arbetet med att utveckla vården för våra patienter. ANS är måna om att skapa de förutsättningar som krävs för att du ska kunna göra ett bra jobb, bland annat genom fortbildning samt en dynamisk och lustfylld arbetsmiljö.

Vi söker nu en medicinsk sekreterare under tiden som ordinarie befattningshavare har föräldraledighet, med ett stort intresse för utveckling, nytänkande och lagarbete till sjukhusets administrativa enhet. Vår utgångspunkt är att sjukvårdspersonal i största möjliga utsträckning ska ägna sin tid åt patientnära arbete och att sekreterare/administrativ personal ska erbjudas omväxlande och kvalificerade arbetsuppgifter.

Dina arbetsuppgifter
Din placering blir på Barn- och ungdomsspecialistcentrum. Ditt arbete kommer att innefatta sedvanligt sekreterararbete som journalskrivning, brev och intyg samt receptionsarbete. Du kommer också att medverka i uppbyggnaden av Administrativa enheten vad gäller att skapa rutiner, telefonservice, remisshantering, bokningar samt registrera och ta emot patienter.

Kvalifikationer
• Utbildning som läkarsekreterare
• Önskvärt med god vana av ELVIS, Medidoc och Melior.
• Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift. Övriga språk är önskvärt.
• ANS kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet. En förutsättning för att lyckas i ditt arbete är att du är serviceinriktad, har god samarbets- och initiativförmåga och är strukturerad i ditt arbete.  

Övrig information
Vi anser att mångfald i personalstyrkan är en väsentlig faktor för att nå bra verksamhetsresultat och för att utveckla verksamhetens innehåll och kvalitet. Därför beaktas mångfaldsaspekten vid rekryteringen. Med mångfald avses främst kön, ålder, etnisk bakgrund och funktionshinder. Då Administrativa enheten till stor del består av kvinnliga medarbetare ser vi gärna manliga sökande.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på http://www.vgregion.se/PV2021

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal

Arbetstider och omfattning
100 % visstidsanställning mer än 6 månader eller längre

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-01-26
Ange följande referens när du ansöker: 2012/79
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Administrativ chef Monica Lohm, 031 332 67 82

Facklig kontakt
Vision Käthe leng, 031 332 67 07

Företag
Administrativa enheten, Angereds Närsjukhus, Angered

Adress
Administrativa enheten, Angereds Närsjukhus, Angered
Sjukhusledningen, Box 63
42422 Angered

Jobbnummer
1126040

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Administrativa enheten, Angereds Närsjukhus, Angered

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Administrativa enheten, Angereds Närsjukhus, Angered: