Medicinsk sekreterare
Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Infektion, Administrativa enh / Administratörsjobb / Göteborg
2015-03-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Medicinsk sekreterare" (publicerad 2015-04-16) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Infektion, Administrativa enh i Göteborg Sahlgrenska Universitetssjukhuset är en del av Västra Götalandsregionen.
Vi arbetar med allt från länssjukvård till högspecialiserad rikssjukvård. I fokus är en lättillgänglig och köfri vård med hög patientsäkerhet. Som medarbetare, forskare och student erbjuds du den stora organisationens rika valmöjligheter, många intressanta projekt med inriktning mot framtidens sjukvård samt en tydlig profil mot klinisk forskning.
Publiceringsdatum2015-03-19BeskrivningAdministrativa enheten består idag av 21 personer med arbetsplatser inom vårdavdelningar, öppenvårds- och akutmottagning, reception, kuratorsexpedition, heroma samt administration.
Vi söker nu en medicinsk sekreterare till ett ettårigt vikariat inom administrativa enheten Infektion, med en tillsvidareanställning grunden inom Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Västra Götalandsregionen. Att arbeta hos oss innebär att du har stor möjlighet att utvecklas i din kompetens och yrkeskarriär.
Vi anser att mångfald i personalstyrkan är en väsentlig faktor för att nå bra resultat. Vi beaktar därför mångfaldsaspekten vid rekrytering. Med mångfald avses främst kön, ålder och etnisk bakgrund.
Dina arbetsuppgifterSom medicinsk sekreterare har du varierande arbetsuppgifter. Arbetet består kortfattat av medicinsk dokumentation, tidbokning, remisshantering, diagnos- och åtgärdsregistrering samt telefonservice med mera. Journaldokumentation sker i Melior och patientregistrering i ELVIS.
Arbetet innebär även att du har en god serviceanda, är flexibel och har en god samarbetsförmåga med alla yrkeskategorier.
KvalifikationerVi söker dig med vårddokumentationsutbildning på Yrkeshögskola eller KY-akademien. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i svenska och engelska språket samt erfarenhet av arbete i systemen Melior och Elvis.
I arbetet som medicinsk sekreterare är det viktigt att du kan ta egna initiativ och organisera ditt arbete självständigt. Att du har en god serviceanda, är flexibel och att kunna arbeta i team.
Välkommen med din ansökan!
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på
http://www.vgregion.se/PV2021Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal
Arbetstider och omfattning100 %. Tillträde: Snarast tillsvidareanställning
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-02
Ange följande referens när du ansöker: 2015/1679
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEnhetschef, Marianne Johansson 031-343 43 09
Facklig kontaktVision, Therese Jakobsson 0760-50 88 63
FöretagSahlgrenska Universitetssjukhuset, Infektion, Administrativa enheten
AdressSahlgrenska Universitetssjukhuset, Infektion, Administrativa enheten
HR-servicecenter, Torggatan 1 A
43135 Mölndal
KontorsadressHR-servicecenter, Torggatan 1 A
Jobbnummer 2212542
Observera att sista ansökningsdag har passerat.