Medicinsk sekreterare - vikariat

Södra Älvsborgs Sjukhus , Vårdadministrativ service, Område 4 / Administratörsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södra Älvsborgs Sjukhus , Vårdadministrativ service, Område 4 i Borås

Västra Götalandsregionen

Södra Älvsborgs Sjukhus, SÄS, är en del av Västra götalandsregionen.
SÄS är ett komplett akutsjukhus och består av sjukhusen i Borås och Skene samt öppenvårdsmottagningar inom barn och psykiatri i kommunerna i upptagningsområdet. SÄS har ca 4000 anställda och en omslutning på 3 miljarder. SÄS är ett hälsofrämjande sjukhus som ger god specialiserad sjukvård till patienter för ökad livskvalitet. Läs mer på www.vgregion.se/sas

Vårdadministrativ service (VAS) är en samlad enhet för medicinska och vårdadministrativa sekreterare, chefsekreterare och assistenter. VAS ger vårdadministrativt stöd till SÄS verksamheter.

Vi söker medicinsk sekreterare till Vårdadministrativ service med placering på R46, rehabiliteringsmedicinsk dagvård och mottagning, VAS-område 4.
Dagvården har 22 platser för patienter som bor hemma under behandlingsperioden.
Mottagningsverksamheten omfattar rehabiliteringsmedicin och geriatrik.

Vi söker dig som är intresserad av ett omväxlande arbete som medicinsk sekreterare. Du är serviceinriktad och positiv, med intresse och vilja att vara en del i verksamhetens vårdadministrativa stöd. Du är van att ta egna initiativ, du kan organisera ditt arbete självständigt och har förmåga och vill arbeta i team. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Denna tjänst kommer att innefatta såväl mottagningsarbete som avdelningsarbete inom rehabiliteringsklinikens områden.

I huvudarbetsuppgifterna ingår bland annat 

•   Medicinsk dokumentation
•   Diagnos- och KVÅ-registreringar
•   Post- och telefonservice

Vi söker dig som har

•   Utbildning i vårddokumentation, högskola alternativt KY-utbildning för medicinsk    
    sekreterare 
•   Goda språkkunskaper i svenska och engelska
•   Datorvana och IT-kunskap

Välkommen med din ansökan!

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på http://www.vgregion.se/PV2021

Publiceringsdatum
2014-01-21

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal

Arbetstider och omfattning
75 - 100%. Tillträde: Enligt överenskommels visstidsanställning till 2015-02-28

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-02-04
Ange följande referens när du ansöker: 2014/306
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Enhetschef Tuula Ahokas 033 - 616 12 55
Medicinsk sekreterare Elisabeth Andersson 033 - 616 14 95

Facklig kontakt
Vision Lars Möllberg 033 - 616 20 32

Företag
Södra Älvsborgs Sjukhus , Vårdadministrativ service, Område 4

Adress
Södra Älvsborgs Sjukhus , Vårdadministrativ service, Område 4
Brämhultsvägen 53
50182 Borås

Jobbnummer
1755425

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södra Älvsborgs Sjukhus , Vårdadministrativ service, Område 4

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södra Älvsborgs Sjukhus , Vårdadministrativ service, Område 4: