Mediaföretag söker ekonomiassistent på halvtid

SW / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SW i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook!

SW söker för kunds räkning en driven och noggrann ekonomiassistent till mediaföretag. Vår kund är en välkänd aktör som sitter i fräscha lokaler i centrala Stockholm.

Tjänstebeskrivning
I rollen som ekonomiassistent sitter du tillsammans med ansvarig för kundreskontra. Du har det huvudsakliga ansvaret för fakturering och kuvertering. Du är även ansvarig för att uppdatera processmanualen kring faktureringen. Du kommer även assistera dina kollegor i ekonomigruppen med exempelvis underlag för säljanalys.

En tjänst hos vår kund innebär att du kommer till en dynamisk och glad arbetsplats där du får visa vad går för som ekonomiassistent. Samtidigt kommer din prestigelösa och hjälpsamma sida komma till tals i en roll där du förväntas hjälpa till med högt och lågt i ekonomigruppen.

Lämplig bakgrund
Vi tror att du har en examen från YH-utbildning eller liknande inom ekonomi/administration. Vi tror att du har arbetat som ekonomiassistent på kundreskontra minst 1år. Huvudsaken för vår kund är att du har en god ekonomisk förståelse och att du vet vad kundreskontrarollen innebär. Du är flytande i engelska och svenska i tal och skrift. Du är datavan och har arbetat i ekonomi/affärssystem tidigare. Vi ser gärna att du har arbetat i Visma tidigare eftersom vår kund gör det, men det är inget krav.

Som person är du noggrann och ansvarstagande, då du har ansvar för vår kunds viktiga faktureringsprocess. Du är driven och initiativtagande, vår kund behöver en person som dels tar ansvar för sitt område men som även ser vad som behöver göras. Du är prestigelös och trivs i en roll där du samarbetar med och assisterar ansvarig kollega. Vidare som person är du positiv och framåt, samtidigt som du är ödmjuk och hängiven till din arbetsuppgift. Du fungerar utmärkt i såväl arbete i grupp som självständigt arbete.

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW. Anställningsgraden är deltid på 50%. Uppdragstiden är snarast-2014-03-31. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simon Jordal, 08-407 55 68.

Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.

Publiceringsdatum
2013-09-23

Arbetstider och omfattning
Halvtid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-10-23
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Simon Jordal +46 84075568

Företag
SW

Adress
SW
10391 Stockholm

Jobbnummer
1659685

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SW

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SW: