Media Accountant

IPG Mediabrands AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos IPG Mediabrands AB i Stockholm

Mediabrands söker dig som har erfarenhet av att arbeta med fakturering till kund och inkommande fakturor, gärna inom media, och som vill bli en del av ett litet ekonomiteam på mediebyråkoncern i Stockholm city.
Rollen är ett föräldravikariat fr o m hösten 2023 till och med januari 2025, men goda möjligheter till förlängning för rätt person.
Vi kan erbjuda dig ett utvecklande och varierat jobb där du får möjlighet att arbeta tillsammans med duktiga kollegor med fokus på stark teamkänsla och framåtanda.
I rollen som media accountant är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att fakturera kunder, registrera inkommande mediefakturor och att självständigt lösa differenser eller andra uppgifter utifrån behov. I denna roll har man kontroll på alla ordrar som är grunden för all mediefakturering.
Du kommer även att stötta och supportera kollegor i övriga frågor gällande mediefakturering och vara den som är systemexperten och problemlösaren i frågor gällande Marathon, som är det system vi använder.
Kunskaper och erfarenhet
Du har utbildning med inrikting mot ekonomi och några års erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning och nu är redo att ta nästa steg till en utvecklande roll med en stor del eget ansvar, även om vi självklart hjälps åt.
Har du arbetat i mediebranschen och har erfarenhet av systemet Marathon så ser vi det som en stor fördel, men det är inte ett krav.
Vem är du?
Som person är du strukturerad och detaljorienterad med en förmåga att leverera mot korta deadlines med bibehållen kvalitet. Du är självständig med god kommunikationsförmåga och trivs i en snabbrörlig miljö där du kan bidra med en bra teamkänsla. Du kommer delta i både interna och externa möten när det finns frågor som gäller mediefakturering och vårt arbetssätt.
Rollen kräver även att man är prestigelös, noggrann och har lätt för att samarbeta. Du behöver även ha ett driv och vilja att ta ansvar för att alla uppgifter blir lösta, du tycker om att undersöka och ta till dig information - detektivarbete helt enkelt!
Om rollen
Rollen är ett föräldravikariat från hösten 2023 till och med januari 2025, med möjlighet till förlängning.
Vi tillämpar en hybrid arbetsmodell, där man har möjlighet att arbeta både från kontoret och hemifrån, så länge arbetet tillåter.


Publiceringsdatum
2023-08-21

Om företaget
Vi är Mediabrands; 13 000 kundfokuserade konsulter specialiserade inom media och marknadsföring. Genom vår breda varumärkesportfolio och en företagskultur som bygger på samverkan och samarbete, kan vi skapa förutsättningar för våra kunder att investera smartare och få sina affärer att växa - nu och i framtiden.
I Stockholm är ett team på ungefär 75 dedikerade marknadsförare; specialister och kundansvariga som sitter i trevliga lokaler så centralt man kan komma, högst upp på Grev Turegatan 11 i Stockholm. I Norden är vi 300 ambitiösa medarbetare.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
IPG Mediabrands AB (org.nr 556294-4461), https://emea.ipgmediabrands.com/careers/
Grev Turegatan 11 A (visa karta)
114 97  STOCKHOLM

Arbetsplats
PMI Initiative/Universal Media AB

Jobbnummer
8047322

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från IPG Mediabrands AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos IPG Mediabrands AB: