Medarbetare till vår tekniska support
Ingram Micro Mobility Sweden AB / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ingram Micro Mobility Sweden AB i Göteborg,
Borås,
Stockholm eller i
hela Sverige Ingram Micro Mobility (f.d. BrightPoint) är en global ledare inom distribution av trådlösa enheter och i att tillhandahålla anpassade logistiktjänster inom den trådlösa industrin. Ingram Micro Mobility tillhör Ingram Micro koncernen som har cirka 20 000 anställda globalt med huvudkontoret placerat i St Ana, California USA. Under 2013 hanterade Ingram Micro Mobility cirka 112 miljoner trådlösa enheter globalt! Ingram Micro Mobility har flexibla, kostnadseffektiva och innovativa lösningar inom produktpaktetering, mjukvarukonfigurering, e-handel och 3:e parts logistik. Vi erbjuder distribution och anpassade tjänster till över 25.000 B2B-kunder över hela världen. Ingram Micro Mobility Sweden är en av de största telekomdistributörerna i Sverige och har huvudkontor i Göteborg, logistikcenter i Borås och ett försäljningskontor i Stockholm. Under 2013 hanterade vi ca 1,5 miljoner mobiltelefoner och ökade antalet anställda till drygt 200.
Vi söker en medarbetare till vår tekniska support för mobila enheter.
Tjänsten:
Befattningen innebär att ge service till återförsäljare och slutkunder per telefon och e-mail samt genomföra andra tillhörande administrativa uppgifter såsom orderläggning, reklamation, returer m m.
Du ansvarar för att:
• Ge service på order och säljfrågor
• Ge teknisk support på mobila produkter
• Agera problemlösare och överträffa kundernas förväntningar.
• Vara kreativ och komma med förslag på förbättringar.
• Kontinuerligt genomgå de interna/externa utbildningar som erbjuds.
• Löpande utöka kunskapen om våra och kundens system, sortiment och tjänster.
Som person har du egenskaper som:
• Serviceminded
• Stort intresse för teknisk support
• Positiv, flexibel och ha lätt för att kommunicera
• Strukturerad, noggrann & effektiv
• Engagerad med hög ansvarskänsla
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Din utbildning / erfarenhet:
• Minst 1 års erfarenhet från teknisk support är ett krav
• Lägst gymnasiekompetens
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal & skrift
• Vana att arbeta i större affärssystem, CRM och liknande
• Vana att arbeta i högt tempo
Vi erbjuder dig
• ett roligt och utmanande arbete i ett gott team
• ett stabilt och tryggt företag
• en roll i en mycket rörlig och spännande bransch
Tjänsten är en visstidsanställning på 6 månader med stor chans till förlängning.
Publiceringsdatum2014-09-26Arbetstider och omfattningHeltid Rekrytering
ErsättningMånatlig löneutbetalning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-10-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSuzanne Almbring, HR Manager
suzanne.almbring@ingrammicro.comPia Elmertoft, Teamleader Kundservice
pia.elmertoft@ingrammicro.comFöretagIngram Micro Mobility Sweden AB
AdressIngram Micro Mobility Sweden AB
Falkenbergsgatan 3
11343 Göteborg
KontorsadressFalkenbergsgatan 3 41285 Göteborg
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2010865
Observera att sista ansökningsdag har passerat.