Medarbetare till Servicecenter och Telefonväxel
Göteborgs universitet / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg,
Partille,
Lysekil,
Uddevalla,
Vänersborg eller i
hela Sverige Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 38 000 studenter och 6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
Området för infrastrukturstöd har ett övergripande uppdrag att erbjuda kvalitativ och effektiv service till universitetets olika verksamheter och därmed möjliggöra forskning och utbildning i världsklass. Tillsammans skapar vi attraktiva IT-, fastighets- och servicetjänster som möter Göteborgs universitets behov. Området har drygt 400 medarbetare med bred kompetens och stor geografisk spridning.
Servicecenter och Telefonväxel har i uppdrag att ge service och stöd till studenter, besökare och personal. Vi finns på strategiska platser inom universitetsområdet. Vi erbjuder en arbetsplats med varierande arbetsuppgifter med goda möjligheter till kompetensutveckling.
Publiceringsdatum2018-11-09Dina arbetsuppgifterServicecenter och Telefonväxeln vid Göteborgs Universitet söker nu en serviceinriktad, engagerad och nyfiken medarbetare som blir universitetets ansikte utåt.
Servicecenter bygger på tre delar, studentservice, administration av GU-kortet och att vara sådana som studenter, anställda och besökare kan "fråga om allt". Dessa delar innefattar en mängd olika arbetsuppgifter i form av information, service, försäljning och support. Vi arbetar i flera olika kanaler, fysiskt möte över disk, telefon, webb och e-mail. En vanlig dag kan innehålla allt ifrån att fotografera en student för GU-kort till att besvara e-mail från en person i Pakistan som är intresserad av att studera vid Göteborgs universitet. I den centrala telefonväxeln besvaras och vidarekopplas samtal till hela universitetet. Här säkerställer vi också att samtliga personer står registrerade med rätt telefonnummer i katalogen, så att alla kan nå varandra. Man skulle kunna säga att vi är oljan i maskineriet som får vardagen att fungera för universitetets studenter och anställda.
Tjänsten innebär arbete främst i Servicecenter och Telefonväxel, men även andra uppdrag kan förekomma enligt överenskommelse. Öppettiderna anpassas till kundernas behov och därmed kan alltså arbetstiderna komma att variera mellan olika Servicecenter och tid på året. I dagsläget sträcker sig arbetstiderna mellan 7:50-18:30, där någon öppnar och någon annan stänger.
KvalifikationerVi söker dig som har lägst gymnasiekompetens, ytterligare utbildning är meriterande. Med den mångfald av kunder som kontaktar oss varje dag är det helt avgörande att du hanterar både svenska och engelska i tal såväl som i skrift. E-mail från dig är tydliga och sakliga och får kunden att känna sig väl omhändertagen. Majoriteten av de ärenden vi hanterar kräver att du hanterar såväl Officepaket som servicerelaterade system.
För att passa för uppdraget behöver du ha ett genuint intresse för service och förmågan att få personen framför dig att uppleva sig som viktig. Du har inte behov av att veta allt utan är trygg i att problem är till för att lösas. Under terminsstart då vi har många besökare behöver du kunna behålla lugnet och hantera många personer samtidigt. Du nöjer dig inte med att bara lösa saker just för stunden utan söker ständigt vägar att förbättra arbetssätt och rutiner. Du kan på ett lyhört sätt tillmötesgå kundens varierande behov.
Erfarenhet av receptions- och/eller servicearbete, telefonväxel eller motsvarande är meriterande, liksom bred kunskap om Göteborgs universitets verksamhet och god kunskap i studentfrågor. Stor vikt fästs vid den personliga lämpligheten.
Anställning
Tidsbegränsad (allmän visstidsanställning) tom. 2019-09-30 i omfattning heltid. Placering är Campusservice Haga vid Fastighet- och Serviceenheten. Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Övrig informationVi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Intervjuer kommer att genomföras löpande.
Kontaktuppgifter för anställningen
För övriga upplysningar om tjänsten, kontakta Frida Söderström tfn 031-786 2660, mail
frida.soderstrom@gu.seFackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här:
http://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/lediga-jobb/fackliga-kontaktpersonerSå ansöker duDu söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGöteborgs universitet
AdressGöteborgs universitet
Box 100
40530 Göteborg
KontorsadressUniversitetsplatsen 1
Jobbnummer 4450284
Observera att sista ansökningsdag har passerat.