Medarbetare till Service Desk på IT-företag

StudentConsulting AB, Stockholm / Tele- och elektronikreperatörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla tele- och elektronikreperatörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos StudentConsulting AB, Stockholm i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Information om uppdraget
Brinner du för tekniska frågor och gillar att ge bra service? Nu söker vi dig som vill ta chansen att jobba i ett spännande företag som är ledande i sin bransch!
Vår uppdragsgivare är ett av Europas största företag inom IT-tjänster och det finns en ständig efterfrågan på deras tjänster och IT-lösningar från deras kunder. Därför söker de nu fler duktiga supporttekniker till deras servicedesk.
Som supporttekniker kommer du att hantera inkommande supportsamtal och mail. Du kommer även hjälpa företagets kunder med bland annat skrivarproblem, kommunikationsproblem, omstart av servrar och problem med webbsidor. Vidare kommer du att klassificera och prioritera ärenden och skicka dem vidare till nivå 2 och 3 då ärendet inte kan lösas i Service Desk. Felavhjälpning kommer att ske genom grundläggande felsökning per telefon och via remoteverktyg. Ärendena kommer att registreras i ärendehanteringssystemet OMT. Ytterligare en uppgift är att informera användare om status på ärendet
Detta är en heltidstjänst på kundens kontor i Älvsjö och ska tillsättas omgående. Du kommer initialt att ingå i StudentConsultings uthyrningsverksamhet, men för den som visar driv, engagemang och kunskap finns mycket goda möjligheter till att bli fast anställd hos kund efter 6 månader.
Kunskaper för uppdraget
Vi söker Dig som har en bakgrund inom teknik/IT, tidigare har arbetat i Service Desk och har administrativ kompetens. Vidare har du goda kunskaper i, Citrix, nätverk, hårdvara (bärbart och stationärt) och skrivarhantering. Du ska ha kännedom om Microsofts operativsystem och det är meriterande om Du tidigare arbetat med liknande uppgifter och har kunskaper i SAP och Novell. Självklart har du ett stort tekniskt intresse, har lätt för att kommunicera och arbeta i team.
Du som söker har en stor servicekänsla, kan hantera stressiga situationer och brinner för att ge ett korrekt och vänligt bemötande. Du tycker att det är roligt att lära nytt då våra kunder kontinuerligt utvecklar och förändrar sin miljö. Du är en problemlösare, självgående och trivs i en miljö där Du tar eget ansvar och har förmågan att föra ärenden från ax till limpa. Ett krav är att du behärskar både svenska och engelska väl i tal och skrift.
Om du har en passion för teknik, service och problemlösning kan du vara den vi söker!
Är du en person med höga ambitioner som lägger stor vikt vid ett eget ansvar, professionell och personlig utveckling samt en god arbetsmiljö? Skicka då in din ansökan redan idag – imorgon anställer vi någon annan!
Ansöker gör du enklast genom att ladda upp ditt CV under annonsen!
Glöm inte att motivera varför just Du är den person som vi söker! Lycka till!
På StudentConsulting lägger vi stor vikt på personlig och professionell utveckling. Att vara konsult hos våra uppdragsgivare innebär att du får möjligheten att bidra med just din unika kompetens samtidigt som du investerar i goda referenser för framtiden. Sätt fart på din karriär och skicka din ansökan idag!

Publiceringsdatum
2008-10-03

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön
Timlön enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-10-20
Ange följande referens när du ansöker: supporttekniker

Företag
StudentConsulting AB, Stockholm

Adress
StudentConsulting AB, Stockholm
Sköldungagatan 2
11427 STOCKHOLM

Jobbnummer
325633

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från StudentConsulting AB, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos StudentConsulting AB, Stockholm: