Medarbetare till Second Line, Supportenheten i Norrköping

Huvudkontor, Digitaliserings- och utvecklingsavdelningen / Supportteknikerjobb / Norrköping
2018-12-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Medarbetare till Second Line, Supportenheten i Norrköping" (publicerad 2019-01-29) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Huvudkontor, Digitaliserings- och utvecklingsavdelningen i Norrköping, Linköping, Sundbyberg, Stockholm eller i hela Sverige

Vi söker medarbetare till Second Line till Supportenheten i Norrköping.

Har du den analytiska förmåga och professionella kapacitet vi söker? Vi erbjuder en föränderlig och dynamisk arbetsplats med många karriärvägar.

På Supportenheten arbetar cirka 20 medarbetare. Vår primära arbetsuppgift är att ge verksamheten teknisk support i deras arbete. Tillsammans med andra enheter arbetar vi även aktivt med att förbättra Migrationsverkets IT-infrastruktur och IT-system.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

På Second Line jobbar du med att felsöka och lösa problem som uppstår i våra egenutvecklade system. Detta gör du bland annat genom att felsöka i verksamhetssystemen, göra uppslag i databaser och läsa felloggar via logghanteringssystem. Rättelser genomförs frekvent direkt i databasen vilket kräver god insikt i SQL. Arbetet kräver också god samarbetsförmåga då arbetsuppgifterna ofta kräver gränsöverskridande kunskaper.

Andra typer av ärenden som också hanteras inom Second Line är att på begäran göra informationsuttag från databasen samt administrera texter och koder som används i våra verksamhetssystem. Arbetsuppgifterna varierar och du kommer hantera flera olika typer av ärenden beroende på applikation och IT-plattform. Det är därför viktigt att du har en bred baskunskap inom IT och har lätt för att ta tillgodogöra dig nya arbetssätt. Gillar du utmaningar och varierande arbetsuppgifter är detta jobbet för dig.

Personliga kompetenser

Du tar initiativ och sätter igång aktiviteter samt uppnår resultat. Du motiveras av problemlösning där du kan analysera och bryta ner problem i sina beståndsdelar. Vidare har du intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du är även flexibel och anpassar dig till rådande omständigheter samt ser möjligheter i förändringar.

Krav

- Du har en för befattningen relevant högskoleutbildning inom IT-området eller motsvarande erfarenhet förvärvad på annat sätt.
- Du har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.
- Då tjänsten kommer bli placerad i säkerhetsklass krävs även svenskt medborgarskap. Inför anställning kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll genomföras.

Meriter

- Goda kunskaper inom SQL.
- Erfarenhet av arbete inom IT-support.
- Erfarenhet av felsökning inom mjukvara.
- Erfarenhet från Migrationsverkets verksamhet.

Vill du veta mer

Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att mejla oss på rekrytering@migrationsverket.se. Vill du veta mer om den aktuella rollen och enheten finns kontaktuppgifter till ansvarig enhetschef längre ned.

Publiceringsdatum
2018-12-19

Så ansöker du
Välkommen med dina ansökningshandlingar senast 2019-01-13. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.

OBS! När du registrerar din ansökan kan du komma att få besvara ett antal frågor. Fyll i frågorna så utförligt du kan eftersom ansökningar med uteblivna eller ofullständiga svar inte beaktas i lika stor utsträckning som ansökningar med utförliga svar. Som en del i rekryteringsprocessen kan vi även komma att använda arbetspsykologiska tester och/eller arbetsprover.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Migrationsverket finns för människor som söker skydd i Sverige och för dem som vill arbeta, studera eller bo här. Detta gör vi inom asylrättens och den reglerade invandringens gränser. Vi tar emot ansökningar, prövar dem och fattar beslut om vilka som har rätt att komma hit eller stanna här, och vilka som måste lämna landet. I vårt arbete vägleds vi av våra värdeord mod, empati och tydlighet.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-13
Ange följande referens när du ansöker: 3.3.1-2018-50311
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Amna Karadza Music, Enhetschef 010-485 78 71

Företag
Huvudkontor, Digitaliserings- och utvecklingsavdelningen

Adress
Huvudkontor, Digitaliserings- och utvecklingsavdelningen
Slottsgatan 82
60222 Norrköping

Kontorsadress
Slottsgatan 82

Jobbnummer
4518164

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Huvudkontor, Digitaliserings- och utvecklingsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Huvudkontor, Digitaliserings- och utvecklingsavdelningen: