Medarbetare till SAS inköpssupport!

SAS AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SAS AB i Stockholm, Solna eller i hela Sverige

SAS söker nu deras nya medarbetare till funktionen inköpssupport inom Procure to Pay.

Avdelningens uppdrag är att vara stöd till organisationen avseende inköps- och fakturafrågor. Avdelningen ingår inom Group Accounting & Financial Services, som är en del av Finansfunktionen inom SAS-koncernen.

Verksamheten är lokaliserad till SAS lokaler i Frösundavik, men en stor del av det dagliga arbetet utförs av deras samarbetspartner Accenture i Indien.

Publiceringsdatum
2016-03-24

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgiften består av att ge kollegor inom SAS support och utbildning avseende inköp av indirekt material samt att fortsätta driva No Purchase order, No Pay. I uppgifterna ingår även att vara stöd gällande fakturafrågor samt att arbeta tillsammans med leverantörer för att uppnå en effektiv process från order till betalning. I arbetsuppgifter ingår bl a följande:

• Vara support till organisationen gällande inköp av indirekt material
• Arbeta med "Assisted buying", vilket innebär att analysera marknaden utifrån identifierade behov
• Hålla utbildning i Procure to Pay-processen samt vårt inköpssystem för indirekt material
• Arbeta tillsammans med kollegor inom Procure to Pay, Supply Chain samt leverantörer för att uppnå en effektiv process från order till betalning
• Säkra efterlevnad av No Purchaseorder, No Pay
• Vara kravställare och driva arbetet gentemot Accenture i Indien
• Medverka vid kravställning och testning av systemen för att säkerställa god kvalitet.

Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi/inköp eller motsvarande. Vidare har du erfarenhet av inköp och/eller fakturakontroll. Vi ser det som meriterande om du har arbetat i Oracle Financial och dess inköps modul iProcurement eller annat liknande system. Du har en god förståelse för redovisning och goda kunskaper i Office paketet, främst Excel. Då arbetet innefattar både interna och externa kontakter ser vi att du har en god förmåga att kommunicera på svenska och engelska, i både tal och skrift.

För att passa i rollen är du analytisk, strukturerad och lösningsorienterad. Du trivs att arbeta i team och är drivande och initiativtagande. Vidare tror vi att du är pedagogisk, serviceminded och noggrann. Du trivs att arbeta i en dynamisk miljö och har förmågan att leverera med hög kvalitet samtidigt som du har förståelse för olika processer och dess samband.

Urval och intervjuer sker löpande, så välkommen in med din ansökan redan idag!

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: enligt överenskommelse Provanställning t.o.m.

Ersättning
enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-10
Ange följande referens när du ansöker: 661573
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lovisa Stehn lovisa.stehn@poolia.se

Företag
SAS AB

Adress
SAS AB
Kungsgatan 57 A, Box 207
10124 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 57 A, Box 207

Jobbnummer
2745632

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SAS AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SAS AB: