Medarbetare till Sälj- och marknadsavdelningen

Randstad AB Goodbrand / Kontorsjobb / Höganäs
2015-02-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Medarbetare till Sälj- och marknadsavdelningen" (publicerad 2015-03-25) ⬅️


Visa alla kontorsjobb i Höganäs, Bräcke, Helsingborg, Ängelholm, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB Goodbrand i Höganäs

Goodbrand Scandinavia AB, är ett etablerat och välrenommerat företag som förser detaljister och grossister i Skandinavium och Europa med prisvärda ledande märkesvaror och egna varumärken inom hygienartiklar och hushållsprodukter. På vårt lager i Höganäs hanterar vi över 5000 pallplaster och där sitter även våra starka team inom sälj och logistik. Vår styrka ligger i våra medarbetare! Tllsammans har vi nått en stark position och vi kan självsäkert säga. Vi är 100% i alla led!  

Till huvudkontoret i Höganäs söker vi en Medarbetare till Sälj- och marknadsavdelningen.

Goodbrand växer och är inne i en spännande fas. Vi söker nu en medarbetare som kommer vara en viktig kugge i vårt arbete framåt. I din roll kommer du arbeta nära Försäljningschefen/VD och du kommer vara involverad i hela försäljningsprocessen i allt från operativa delar till att utveckla marknaden. Tillsammans ska vi arbeta för att öka försäljningen och ta Goodbrand till nya nivåer!

Publiceringsdatum
2015-02-11

Dina arbetsuppgifter
Din roll är både operativ och strategisk varför det är viktigt att du trivs med samt kan hantera en roll med varierade arbetsuppgifter. Du kommer att ha många och löpande kontakter med kunder och säljrepresentanter och du har ett övergripande ansvar för att hålla samman aktiviteter som tillgodoser kunder och säljare. I din roll ingår även arbetet kring utställningar som du planerar och förbereder.

Ett axplock av dina ansvarsområden och uppgifter;

• Skickar ut offerter, kostnadsförslag och kontrakt till nya och befintliga kunder, specifikt för artikelrabattgrupper i enlighet med kundens krav.
• Hanterar kundförfrågningar; produktblad, reklamartiklar, prover etc.
• Undersöker möjligheter och initierar åtgärder för att öka försäljningen och utveckla marknaden.
• Ger kvalificerat stöd vid all verksamhet som rör nyckelkunder.
• Sköter planering och kommunikation vid säljkampanjer.
• Behandlar försäljningsordrar (i Navision).
• Sammanställer veckoförsäljningsrapporter.
• Analyserar rapporter från Dashboard och definierar (i samråd med försäljningschefen) tidsfrister och uppföljning för säljkollegor. Säkrar uppföljningen.

Som medarbetare på Sälj- och marknadsavdelningen kommer du även bli involverad i inköpsarbetet. Du kommer arbeta med forecast samt uppföljning på inköp, kontakta nya potentiella leverantörer etc.
I takt med att du växer in i rollen har du en viktig del i att utveckla processförbättringar på försäljningsavdelningen.Du rapporterar till Försäljningschefen/VD. 

Bakgrund
Du har en högskole/universitetsexamen samt en relevanterfarenhet inom försäljning/handel - det är ett krav att du har tidigare erfarenhet av FMCG. Du känner igen dig i ovanstående arbetsuppgifter och kan praktiskt arbeta med att driva arbetet.
Dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda i både tal och skrift. Du är en van användare av Office-paketet och har utmärkta kunskaper i Excel. Har du dessutom kunskaper i Navision är det meriterande.

Din personlighet
För att trivas i och klara av rollen, tror vi att du har en stark men ödmjuk personlighet. Du har ett kommersiellt driv, är professionell och resultatorienterad. Du trivs med att verka i ett familjeföretag med den passion och engagemang det innebär. Den vi söker har förmågan att med fingertoppskänsla kombinera envishet och driv för att komma framåt och bana väg för framgång.
Du har ett strukturerat arbetssätt och är noggrann. Adhoc uppgifter och att ibland lägga om körschemat är inslag i vardagen som triggar din proaktiva och problemlösande person.

Vi förväntar oss mycket av vår personal men i gengäld får du mycket tillbaks. Är du redo att anta utmaningen? Vi ser fram mot att välkomna vår nya medarbetare till ett företag där vi inte bara jobbar hårt utan även har högt i tak och nära till skratt!

Vi ser fram mot din ansökan som vi hoppas att du snarast skickar till oss, dock inte senare än
2015-02-15. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum gått ut.

I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad AB. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Charlotta Lundblad, telefon 072 988 95 03.

Välkommen in på Randstads hemsida för att söka tjänsten! www.randstad.se

Arbetstider och omfattning
heltid/tillsvidare omgående

Ersättning
enlgit ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotta Lundblad +46 (0)72 988 95 03

Företag
Randstad AB Goodbrand

Adress
Randstad AB Goodbrand
Kalendegatan 26
21135 Malmö

Kontorsadress
Kalendegatan 26

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2162439

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB Goodbrand

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB Goodbrand: