Medarbetare till Ovako Group Treasury

Ovako / Administratörsjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Vallentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ovako i Upplands Väsby, Stockholm, Hallstahammar, Gävle, Sandviken eller i hela Sverige

Ovako är en ledande europeisk producent av långa stålprodukter till rullningslager-, den tunga fordons-, bil- och verkstadsindustrin. Produktionen omfattar låglegerat stål och kolstål i form av
stång, valstråd, rör, ringar och förkomponenter.
Bolaget har 16 produktionsenheter och ett flertal säljbolag i Europa och USA. Ovakos omsättning 2007 var ca 1,5 miljarder euro och vi har ca 4 300 anställda. Den totala stålproduktionen är 2
miljoner ton.
Vi söker en medarbetare till vår Treasuryavdelning som är placerad på Ovakos huvudkontor i Infracity, Upplands Väsby.

Publiceringsdatum
2008-02-28

Dina arbetsuppgifter
Vi kan erbjuda en bred administrativ tjänst med många utåtriktade kontakter där du får en helhetssyn av en Treasuryavdelning samt en god kännedom om hur de finansiella flödena fungerar i en
internationell koncern. Dina arbetsuppgifter består huvudsakligen av:
• Dagligen kontrollera och stämma av nya affärer inom Treasury.
• Vid månadsbokslut bistår du Ovakos Shared Service Center med avstämning av bankkonton i koncernen gällande räntor, skulder och fodringar mot koncernens dotterbolag, men även avseende
transaktioner för Ovako Holdings AB.
• Du är i din roll ansvarig för Ovakos Treasurysystem (CRM) och tillser att uppdateringar görs och att systemet tillhandahåller korrekt information.
• Du säkerställer rutiner och befogenheter för betalningsverksamheten.
• Du stöttar övrig personal inom Group Treasury med likviditet och valutahantering.
• Du fungerar som ansiktet utåt gentemot interna och externa intressenter gällande betalningsflöden och övrig verksamhetskommunikation.
• Du medverkar i projekt som involverar Group Treasury.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en ekonomiutbildning, lägst på gymnasienivå. Du har minst ett par års erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter och har arbetat inom Treasury eller inom Backoffice på
företag eller bank.
Du talar och skriver engelska flytande och kunskaper i franska och/eller tyska är meriterande.
Du har goda kunskaper inom Officepaketet och ett intresse för att arbeta med och utveckla olika system.
Som person är du positiv, serviceminded och prestigelös. Du bör vara noggrann, systematisk och ha ett genuint siffersinne. För att passa i organisationen, är det viktigt att du är en "doer" och
att du är en riktig lagspelare på en liten avdelning i en stor organisation.

Så ansöker du
I denna rekrytering samarbetar Ovako med SJR. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig registrera din ansökan snarast, dock senast den 14 mars. Har du frågor kring tjänsten är du
välkommen att höra av dig till rekryteringskonsult Susanne Ununger, 08-407 55 15.

Anställningstyp/arbetstider
Tills vidare
Heltid/Deltid
Heltid/ Tillsvidare

Ersättning
Fast lön
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-03-14

Kontakt
Företag
Ovako

Adress
Ovako
Box 7420
10931 Stockholm

Jobbnummer
145546

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ovako

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ovako: