Medarbetare till Loxysofts Helpdesk

Loxysoft AB / Supportteknikerjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Loxysoft AB i Östersund, Sollentuna, Stockholm, Partille, Göteborg eller i hela Sverige

Två av våra klippor på vår Helpdesk påbörjar nya utmaningar nu till hösten, Emil tar steget till att börja på vår Utvecklingsavdelning och Max ska läsa vidare till högskoleingenjör i datateknik.
Detta gör att vi nu hoppas kunna finna 2 nya klippor till vår Helpdesk.

Helpdesk består idag av 13 st serviceinriktade och kunniga medarbetare men vi behöver som sagt ytterligare 2 personer.

Att arbeta på vår Helpdesk innebär att hjälpa våra egna kunder som antingen hyr eller har köpt vårt system. Kunderna kontaktar vår Helpdesk antingen via telefon eller vårt ärendehanteringssystem. Kundens ärenden kan gälla allt från felsökning av system, till handhavande av systemet eller att utifrån kundens önskemål anpassa system eller tillämpning av det. Helpdesk bistår även med en del internsupport till de övriga avdelningarna.

Vem söker vi?
Du har troligen gått ett IT-program på gymnasiet med inriktning mot programmering eller databashantering. Du är mycket datorintresserad och har kunskaper kring relationsdatabaser och vet hur dessa ska hanteras. För att trivas hos oss så behöver du vara en problemlösare som kan se saker och ting i ett större sammanhang.
Du är även serviceinriktad och gärna har du erfarenhet av att ha arbetat med support över telefon tidigare.
Vi fäster stor vikt vid förmåga att kunna kommunicera väl i tal och skrift. Då vi har internationella kunder krävs det att du behärskar engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du behärskar andra språk som exempelvis norska, finska eller ryska.

Vi kan komma att kalla till intervjuer innan ansökningstiden har gått ut.

Vi sköter rekryteringen själva och undanber oss med den anledningen kontakt från rekryteringsföretag.

OM LOXYSOFT
Loxysoft har ett egenutvecklat säljstödssystem med en telefoniserver som bas. Systemet hanterar förutom telefoni en mängd andra kontaktsätt, som e-post, sms och postutskick. Systemet är byggt för att hantera de processer som kontaktintensiva företag handskas med dagligen, alltifrån schemaläggning och planering till statistik, utskick av orderbekräftelser och backoffice-funktioner, som ljudfilsavlyssning och ordergodkännande.

Systemet kan köpas eller hyras som en tjänst. Vi är idag Sveriges ledande leverantör av uppringande system för callcenter och försäljningsföretag, och vi växer även inom inkommande trafik. I dagsläget görs 7 miljoner samtalsförsök och 20 miljoner samtalsminuter per månad i vårt hyrsystem och det används av över 1 800 samtidiga användare i Sverige och Europa.

Publiceringsdatum
2012-08-21

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-09-21
Ansökan kan skickas till e-postadress: mari.eriksson@loxysoft.se

Kontakt
Mari Eriksson, Account Manager, 070-679 39 32, 063-663 50 37

Företag
LOXYSOFT AB

Adress
LOXYSOFT AB
BOX 153
84060 BRÄCKE

Kontorsadress
ÖNESLINGAN 11
FRÖSÖN

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 063-183440

Jobbnummer
1318973

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Loxysoft AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Loxysoft AB: