Medarbetare till kundsupport

Hags Aneby AB / Butikssäljarjobb / Aneby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Aneby, Jönköping, Nässjö, Habo, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hags Aneby AB i Aneby, Karlstad, Malmö, Stockholm, Umeå eller i hela Sverige

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Orderhantering (registrera, leveransbesked, förändringar)
• Ta inkommande samtal från kunder o distributörer
• Sammanställa offerter och affärsmöjligheter
• Hantera underlag för kundunika produktförfrågningar
• Registrera nya kunder i MPS-system
• Medverka på mässor samt vid kundbesök
• Svara på inkommande samtal, orderhantering, skapa offerter, leverans-och-transportfrågor, produktfrågor och övriga frågor för att ge våra kunder och distributörer professionell support är dagligt ansvar.

Din bakgrund/utbildning:
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift (fler språk meriterande)
• Minst 3 års erfarenhet av kundsupport eller liknande ansvar
• Minst 5 års erfarenhet av tillverkande företag
• Minst studieförberedande gymnasium eller motsvarande, inriktning teknik el ekonomi
• Förstå grundläggande tekniska samt ekonomiska begrepp

Som person är du noggrann. Du har erfarenhet och kunskap i MS Office samt vanligt förekommande MPS-system då detta är viktiga verktyg för vår dagliga verksamhet. Då vi får frågor både om produkter samt lämnar priser är teknisk samt ekonomisk förståelse meriterande. Goda kunskaper i svenska samt engelska både i tal och skrift är en självklarhet. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.

HAGS i Aneby är en global leverantör av utomhusprodukter såsom lekplatsutrustning, träningsutrustning, parkmöbler och flytbryggor. Företaget är en del av amerikanska Play Power - ett av de ledande företagen inom rekreation med såväl produktion samt säljkanaler över hela världen.

Vår kundsupportavdelning består av 7 personer som ansvarar för att på bästa sätt informera, hjälpa och vårda våra kunder och distributörer i det dagliga. Vara våra kunders röst in i HAGS, men även HAGS röst till kunderna. Ge förstklassig service främst inom områdena produkter, priser/offerter, teknisk support samt order och leveranser. Avdelningens viktigaste verktyg är telefon, mail samt HAGS MPS-system. Avdelningen är i dagsläget indelade i att hantera svenska kunder samt exportländer. Svara på inkommande samtal, orderhantering, skapa offerter, leverans och transportfrågor, produktfrågor för att ge våra kunder och distributörer professionell support är dagligt ansavar.

Publiceringsdatum
2017-09-06

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-02
Ange följande referens när du ansöker: medarbetare kundsupport

Kontakt
Anders Klingberg

Företag
HAGS ANEBY AB

Adress
HAGS ANEBY AB
BOX 133
57823 ANEBY

Kontorsadress
Grännavägen 7

Jobbnummer
3681839

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hags Aneby AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hags Aneby AB: