Medarbetare till kundcenter
Lidingö Kommun / Administratörsjobb / Lidingö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lidingö,
Solna,
Stockholm,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lidingö Kommun i Lidingö Vill också du ha ett jobb som är till nytta och glädje för andra människor? Där du är med och formar hur vårt samhälle ska se ut i framtiden. Där du får vara ditt bästa jag.
I Lidingö stad hör arbete samman med hälsa. Vi satsar helhjärtat på utvecklande ledarskap och på dig som person. Med 2500 färgstarka kollegor inom 260 olika yrken, så behöver din vardag aldrig bli grå.
Gå in på lidingo.se/jobb så får du veta hur det är. På riktigt.
Stadsledningskontoret rekryterar nu en
medarbetare till Lidingö stads kundcenter.
Vi på kundcenter ansvarar för att
främja kundfokus i staden och öka tillgängligheten till stadens service för
invånare och andra intressenter. På kundcenter erbjuder vi en väg in för våra
externa kunder.
Idag är vi 17 personer som arbetar i
kundcenter med placering i receptionen och närliggande lokaler i Lidingö
stadshus. Vi är fördelade i fem svarsgrupper, Miljö- och stadsbyggnad (MSK),
Teknik och fastighet (TFF), Omsorg, stöd och Lärande, kultur (OSF och LKF),
Näringsliv samt receptionen.
Publiceringsdatum2020-06-10Dina arbetsuppgifterKundcenter är stadens ansikte utåt och vi ger kunden information och service kopplat till verksamheterna inom
staden. Kundcenter innefattar fyra verksamhetsområden; reception, telefoni,
administration och internservice. Som kundcentermedarbetare ansvarar du för
kontakter via besök, telefon, mejl, webb och sociala medier och kommer att ge
råd, stöd och service till våra kunder. Arbetet innebär en nära kontakt med
Lidingöbor, stadens förvaltningar och näringsliv. Vårt gemensamma mål är att lösa våra kunders frågor direkt i första kontakten.
Då vi är i ett utvecklingsskede kan även andra arbetsuppgifter förekomma och
arbetsinnehåll och förutsättningar kan komma att förändras över tid.
KvalifikationerFör att arbeta i vårt kundcenter behöver du ha en avslutad gymnasieutbildning och flerårig erfarenhet av att
arbeta inom kundservice via telefon. Vidareutbildning eller tidigare
erfarenheter kopplade till specifika verksamhetsområden är meriterande.
Arbetet
i kundcenter förutsätter god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift både
på svenska och på engelska. Övriga språkkunskaper är meriterande.
Du motiveras av att ge bästa möjliga service och hitta lösningar på eventuella
utmaningar. För att på bästa sätt möta kunden tror vi att du har en pedagogisk
förmåga så du kan förklara processer och rutiner på ett lättförståeligt sätt.
Vidare är du flexibel och stabil och behåller lugnet även i stressfyllda
situationer. Vid denna rekrytering lägger vi stort fokus vid personliga
egenskaper.
Övrig informationTillträde enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan idag!
Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler
och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare,
rekryteringssajter och liknande.
Kontaktinformation
Birgitta Berglund, IT-chef, 08-731 34 75
Facklig representant, nås via stadens växel, 08- 731 30 00
Arbetsplats
Stockholmsvägen 50
181 32 Lidingö
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Visstid > 6 månader.
Ersättning•
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-06-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLidingö kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4250937069".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lidingö kommun (org.nr 212000-0191),
http://www.lidingo.se/jobb Arbetsplats Lidingö stad
Jobbnummer 5260048
Observera att sista ansökningsdag har passerat.