Medarbetare till Kontaktcenter

Vallentuna kommun / Administratörsjobb / Vallentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Vallentuna, Täby, Upplands Väsby, Sollentuna, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vallentuna kommun i Vallentuna, Täby, Upplands Väsby, Stockholm eller i hela Sverige

Har du mod att gå före och skapa ett Vallentuna där människor och idéer växer? Vill du ge service i toppklass i vårt kontaktcenter och förenkla processer för och i möte med kund? Vill du arbeta med en stor bredd på dina arbetsuppgifter och på så sätt utvecklas?
Vallentuna kommun har mod att gå före. Vår ambition är att ligga i framkant när det gäller innovativa lösningar, smarta arbetssätt och en effektiv organisation. Som medarbetare har du en viktig roll i utvecklingsarbetet. Kommunen som arbetsplats präglas av ett samförstånd mellan politik och verksamhet, där det gemensamma intresset och ansvaret för Vallentunas bästa lyser igenom. Bemötande, tillgänglighet och kundens fokus är viktigt i vårt arbete för goda resultat och ökad kvalitet.

Engagemang, samarbete och allas lika värde ska genomsyra vår organisation. Du som söker bör självklart dela våra gemensamma värderingar.


Om verksamheten:
Kontaktcenter är vägen in i kommunen för våra kunder - invånare, företag och föreningar. Det sker genom våra fyra kanaler; telefon, mail, besök och chatt. Enheten består av sju medarbetare inklusive en enhetschef och bildar tillsammans med kommunikationsenheten vår avdelning som tillhör Kommunledningskontoret. Kontaktcenters medarbetare är ambassadörer för service och bemötande i organisationen och arbetar mot ständiga förbättringar som t.ex. snabbare handläggningstider, tillgänglighet och bättre bemötande till kund.

Vi är stolta över enheten som varit finalister till kategorin Årets team på Framtidsgalan. Kollegerna i arbetslaget har tidigare erfarenhet och utbildning inom exempelvis samhällsutveckling och fysisk planering, kandidatexamen i samhällsplanering, socialantropologi, teamledarroll, säkerhetsarbete, myndighetsarbete, telecom, m.m. Du bör ha god systemvana och vara positivt och flexibelt inställd till förändringsarbete. Arbetet är schemalagt, i undantagsfall kan kvälls- och helgarbete förekomma

Här kan du se en film om oss: https://www.linkedin.com/posts/vallentuna-kommun_v%C3%A4lkommen-till-kontaktcenter-activity-6869657964995772416-d65w



Publiceringsdatum
2023-11-07

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna innebär bl.a. handläggning av ärenden, systemförvaltarskap, svar på frågor, ta emot besök, bistå i projekt och utvecklingsgrupper, fånga upp förbättringsåtgärder och driva servicearbete framåt i organisationen i tätt samarbete med andra avdelningar och förvaltningar. Som medarbetare i Kontaktcenter är man generalist, vilket innebär att man har en bred kunskap om alla kommunens verksamheter och man är även kontaktperson mot en specifik förvaltning. Vi hanterar många små parallella projekt samtidigt och det är stundtals högt tempo.



Kvalifikationer
• Eftergymnasial utbildning om minst 3 år. Meriterande om det är högskolestudier.
• Tidigare erfarenhet av att arbeta i en offentligt styrd organisation.
• Mycket goda kunskaper i tal och skrift, svenska och engelska. Ytterligare språk är meriterande.



Dina personliga egenskaper
• Du arbetar mot resultat, visar pålitlighet och tar ansvar för planering och uppföljning av ditt arbete.
• Du stärker relationer genom att du hjälper andra, samarbetar, följer regler och processer och delar information.
• Du utvecklar, förbättrar, söker lösningar, lärande och kunskap på eget initiativ.
• Du är länken, ger service, visar lojalitet utåt och inåt och omvärldsbevakar.
• Gemensamma värderingar syns i ditt bemötande.
• Du har lätt att bemöta alla typer av människor.



Information:
Som arbetsgivare vill vi tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och kulturell mångfald tillför. Vallentuna kommun satsar på kompetensutveckling och ett hållbart arbetsliv. För att ha så goda förutsättningar som möjligt i din medarbetarroll har Vallentuna kommun en medarbetarakademi där du kommer att få utbildning och verktyg.

Anställningen är en tillsvidare på heltid med start så snart som möjligt. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Inför all nyanställning utför Vallentuna kommun bakgrundskontroll.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen använder vi verktyget ReachMee. Vi ber dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post. Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss enligt nedan. Intervjuer hålls fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Du är varmt välkommen att skicka din ansökan med ett personligt brev och CV senast 26 november.

För mer information kontakta:
Linnéa Adlivankin, enhetschef Kontaktcenter, linnea.adlivankin@vallentuna.se 08-587 857 49

Mer information och fackliga representanter hittar du på www.vallentuna.se/ledigajobb.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Vallentuna kommun (org.nr 212000-0027), http://www.vallentuna.se/

Jobbnummer
8246495

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vallentuna kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vallentuna kommun: