Medarbetare till it-support/kundtjänst
HSB Fastighetsförvaltning Göta AB / Supportteknikerjobb / Skara
2020-07-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Medarbetare till it-support/kundtjänst" (publicerad 2020-07-10) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Skara,
Götene,
Lidköping,
Falköping,
Skövde eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos HSB Fastighetsförvaltning Göta AB i Skara,
Lidköping,
Skövde,
Mariestad,
Vänersborg eller i
hela Sverige Är det en självklarhet för dig att hjälpa andra människor och gillar du problemlösning? Då kanske detta är något för dig. HSB Nordvästra Götaland söker nu en kundcentermedarbetare med fokus på IT-support till våra medlemmar och medarbetare.
HSB är en medlemsägd bostadsorganisation. Vi är Sveriges ledande företag inom förvaltning och byggande av bostadsrätter. HSB Nordvästra Götaland förvaltar cirka 15 000 bostadsrätter och 250 bostadsrättsföreningar. Utöver våra medlemsföreningar har vi även en rad privata bostadsrättsföreningar och fastighetsägare som nöjda kunder. Vi förvaltar också ett eget fastighetsbestånd på 955 lägenheter samt kommersiella lokaler. I tjänsteutbudet ingår fastighetsservice, fastighetsekonomi, entreprenad och teknik.
Publiceringsdatum2020-07-08ArbetsuppgifterI rollen kommer du arbeta med IT-support i syfte att hjälpa våra medlemsföreningar i den digitala omställningsresa vi genomgår. Du kommer ha löpande kontakt med våra medlemmar/kunder och du är många gånger användarnas första kontakt med IT. Din främsta uppgift är att leverera pedagogisk service kring tekniska och IT-relaterade frågor. Du kommer dagligen arbeta med att:
• Ge service och vara användarstöd gällande IT-relaterade frågor
• Självständigt felsöka och hitta lösningar på tekniska problem kopplade till IT
• Felsöka såväl hårdvara som mjukvara
• Registrera ärenden i företagets ärendehanteringssystem
• Finnas som stöd och resurs i IT-utveckling till vår kvalitets- och utvecklingsavdelning
ProfilKanske har du en gymnasial utbildning inom IT/Teknik eller har arbetat i någon liknande supportroll som bedöms vara relevant. I rollen som första linjens support kommer du ha daglig kontakt med användare och därför ser vi gärna att du är flexibel, problemlösande och serviceinriktad.
• Du uttrycker dig obehindrat i svenska i tal och skrift
• Erfarenhet av första linjens support/helpdesk, kundtjänst är meriterande
• Gymnasial utbildning inom IT/teknik är meriterande
Det viktigaste är inte vad du har för tidigare erfarenhet utan vem du är. Personliga egenskaper kommer väga tungt i denna rekryteringsprocess.
Vi erbjuder dig
HSB ger dig möjlighet till ett spännande och självständigt arbete i en organisation som utgår från den kooperativa grundidén och samverkan med medlemmarna. Vi erbjuder bland annat förmåner som friskvårdsbidrag, aktiviteter och gemenskap genom vår fritidsförening samt flexibel arbetstid. Vi tillämpar Fastigos kollektivavtal för tjänstemän, I-avtalet.
Tjänsten är en visstidsanställning på 100% fram till och med 1 april 2022.
Placeringsort: Skara.
Lön: enligt överenskommelse.
Kontaktuppgifter för detta jobbLåter detta som något för dig? Vänta inte med att söka, vi tillämpar löpande urval och behandlar självklart din ansökan konfidentiellt.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Marknad- och kommunikationschef Linda Jasniskij Molin på tel. 010-442 44 11.
Vid frågor om processen kontakta vår HR-ansvarig Sofie Bäckman, 010-442 44 21. För kontakt med vår representant för Unionen ring Annica Tigerberg på tel. 010-442 44 74. Sista ansökningsdagen är den 2 augusti.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Deltid Visstidsanställning tom. 2022-04-01
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-08-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHSB Fastighetsförvaltning Göta AB
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare HSB Fastighetsförvaltning Göta AB (org.nr 556223-3345),
http://www.hsb.se Arbetsplats HSB
Jobbnummer 5291248
Observera att sista ansökningsdag har passerat.