Medarbetare till IT-support
Sandvik IT Services / Supportteknikerjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvik IT Services i Sandviken,
Stockholm eller i
hela Sverige Sandvik IT Services är Sandvik-koncernens interna bolag med ansvar för infrastruktur, applikationsutveckling och systemförvaltning inom IT-området.
Service Desk är Sandviks interna IT-support och den första kontakten för Sandvik IT Services kunder. Avdelningens medarbetare är representanter för Sandvik IT Services och blir många gånger det första intrycket kunder och användare får av bolaget. Primärt bidrar vi med support inom områdena Lotus Notes och Windows operativsystem, men vi arbetar även med hårdvara och produktionsapplikationer. Vi arbetar med en dynamisk plattform som ska passa många användare världen över. Som stöd i vårt arbete har vi tekniker och systemutvecklare som bidrar med information och kunskap. Nu söker vi nya medarbetare till IT-support som sätter kunder och användare i fokus.
Publiceringsdatum2010-09-28Dina arbetsuppgifterFör oss på IT-support är det viktigt att användarna upplever att vi vill hjälpa till att lösa deras IT-relaterade problem. Som medarbetare på IT-support kommer dina arbetsuppgifter innefatta att:
• stötta och ge råd till användare av interna system genom första linjens support via telefon och mail.
• analysera incidenter och requests.
• upprätthålla en hög grad av kundservice för alla supportfrågor.
• hänvisa vidare komplexa problem till 2nd/3rd line support.
• dela kunskap och erfarenhet med kollegor globalt och erbjuda assistans i tekniska frågor.
ProfilVi söker dig som vill arbeta med service och som kan få kunden att känna sig trygg genom det bemötandet du ger. Det är därför av betydelse att du tar ansvar för dina uppdrag och att du kan kommunicera på ett pedagogiskt sätt. En utbildning inom IT är önskvärt liksom några års erfarenhet från en supportverksamhet och/eller en kundorienterad miljö. Arbetslivserfarenhet från kundservice eller callcenter är meriterande.
Då vi arbetar i team är det viktigt att du kan samarbeta med andra. Som person är du analytisk och noggrann med ett strukturerat arbetssätt. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Karin Lundman, Team Manager, 026-26 08 34
Sara Svedberg, Operations Manager, 026-26 18 29
Facklig kontaktRoland Forsberg, Unionen, 026-26 18 59
Thomas Eiderman, Akademikerföreningen, 026-26 18 48
Anders Wester, Ledarna, 026-26 18 63
Tidsplan för denna rekrytering:
V. 39-41 Ansökningstid
V. 44 Intervjuer
V. 45 Anställning
Välkommen med din ansökan senast 2010-10-17.
Läs mer om Sandvik och ansök via
www.sandvik.se/jobb, jobb-id: 303890.
För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HRdirect, 026-26 14 44.
Ansvarig rekryterare
Christine Hägglund
Sandvik IT Services har ca 900 anställda, varav 500 arbetar i Sverige. Våra medarbetare återfinns även i t.ex. USA, Australien, Tyskland, Sydafrika, Kina och Ryssland. Vi finns i alla större länder där Sandvik verkar. Totalt har vi medarbetare i runt 40 länder. Vårt uppdrag är att stödja Sandviks verksamhets och IT-användares behov av att växa, öka effektiviteten och ha en problemfri IT-miljö genom leverans av effektiva, globala och innovativa end-to-end IT-lösningar. Sandvik IT Services stödjer över 365 applikationer och över 30 000 användare. Våra kunder finns inom alla Sandviks affärsområden över hela världen.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-10-17
Lämna din ansökan via vår hemsida: Ansökan sker via företagets webbplats.
Ange följande referens när du ansöker: 303890
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagSandvik IT Services
AdressSandvik IT Services
35-LH, personalfunktionen
xxxxx SANDVIKEN
Jobbnummer 742104
Observera att sista ansökningsdag har passerat.