Medarbetare till fondhandel/backoffice i City

Arena Personal Sverige AB / Företagsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Arena Personal startades 1994 och ägs av Norges Investor. Kontor finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro, Södertälje, Eskilstuna, Västerås, Fagersta och Sundsvall. Bolaget arbetar med rekrytering och uthyrning av volymtjänster och specialister. Styrkan ligger i kreativitet, hög kompetens och ett aktivt kandidatnätverk. Verksamhetsområden; Kontor & Administration, Ekonomi, Sälj, Teknik, Industri, Lager, Bygg & Fastighet, Fordon.
Medarbetare till Fondhandel/backoffice
Arena Personal söker för kunds räkning en medarbetare till attraktiv arbetgivare inom fondhandel/backoffice i ett livförsäkringsbolag i centrala Stockholm. Vår kund ingår i en av Nordens största finanskoncerner. Du kommer att arbete på ekonomiavdelningen som är en grupp på fem personer

Publiceringsdatum
2010-02-23

Dina arbetsuppgifter
Premier
• hämta bankgirofiler för inläsning till försäkringssystem
• manuella premier bankgiro och plusgiro
• kontroller/utredning fel
Fondhandel
• inspektera/kontroll daglig handel
• skicka uppdrag online till transfer agent
• skicka fondfax till övriga förvaltare
• skicka betalningsuppdrag till banken
• valutaväxling och säkring av valuta
• kontroller/utredning fel
Fondadministration
• kontakt transfer agent och förvaltare
• kurser fond/valuta
• bekräftelser
• utdelningar
• andelsavstämning
• upplägg nya fonder
• kontroller/utredning fel
Administration utbetalningar avseende kunder
• återköp
• flyttar
• övriga livsfallsutbetalningar
• m.m.
Utbildning och arbetslivserfarenhet.
Högskoleutbildning med inriktning mot ekonomi
eller eftergymnasial utbildning i ekonomi. Bokföringskunskaper meriterande
Du bör erfarenhet från bolag inom bank-, försäkring- eller finansbranschen
Helst ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är viktigt att du kan kommunicerar obehindrat i tal och skrift på både svenska och engelska Har goda kunskaper i Office-paketets samtliga program speciellt i Excel.

Dina egenskaper
För att passa in i gruppen och klara arbetsuppgifterna måste du ha förmågan att prioritera dina arbetsuppgifter på ett bra sätt. Du bör vara noggrann, strukturerad och har ett öga för siffror och struktur. Är du också en positiv, prestigelös, självgående, flexibel och resultatorienterad lagspelare hör du klart hemma hos vår kund
Uppdraget är en inhyrning men för rätt person kan det leda till en anställning hos kunden. Önskad tillsättning är snarast i mars.
Tjänstern tillsätts så fort vi hittat rätt personer; så välkommen med din ansökan snarast till min mail sabina.skelton@arenapersonal.com
Vi frågor kontakta Sabina Skelton på Arena Personal AB 08-587 11 705

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: sabina.skelton@arenapersonal.com

Kontakt
Sabina Skelton, Konsultchef, 08-587 11 507, sabina.skelton@arenapersonal.com

Företag
Arena Personal Sverige AB

Adress
Arena Personal Sverige AB
Box 3362
10367 Stockholm

Kontorsadress
Drottninggatan 65
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-58711700
Faxnummer: 08-4118490

Jobbnummer
592605

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal Sverige AB: