Medarbetare till Customer Support

Seco Tools / Butikssäljarjobb / Fagersta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Fagersta, Norberg, Skinnskatteberg, Smedjebacken, Avesta eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Seco Tools i Fagersta, Norberg, Ludvika, Arboga, Södertälje eller i hela Sverige

En lösningsorienterad verksamhet med närhet till våra kunder utgör hörnstenarna i vår strategi på Seco Tools och vi har en företagskultur som symboliseras av genuin familjeanda och ett personligt engagemang. Vi värdesätter långvariga och tillförlitliga relationer som ökar förståelsen för de utmaningar våra kunder ställs inför och som ger oss möjlighet att aktivt bidra till en hållbar utveckling. Med öppenhet, respekt och en gemensam syn på verksamheten förenas våra medarbetare över både geografiska och kulturella gränser för att skapa framgångsrika leveranser.

Global Customer Support-teamet i Fagersta hanterar frågor från säljbolag på global nivå, samt ser till att kunderna vid behov får kontakt med olika produktionsenheter. I teamet arbetar nio personer med kundsupport och offertförfrågningar. Vi utvecklar avdelningen och erbjuder en tjänst som möjliggör ett arbeta inom Seco Tools offert- och kundsupportförfarande, närmare säljbolag och regioner, samt chans att bygga upp ett brett nätverk med många internationella kontakter.

Publiceringsdatum
2017-05-05

Dina arbetsuppgifter
Som medarbetare inom Customer Support-teamet har du en koordinatorroll, där du hanterar frågor och problem som uppstår från säljbolag och har kontakt med både produktion och externa leverantörer. Du arbetar med offerter indelade i produktområden och har en nära dialog och sammarbete med produktionslinjen inom Seco Tools. Du har även ett nära sammarbete med planeringsavdelningen, inköp och Seco Tools DC-struktur. Kontakten sker via telefon, mail och chatt på engelska eftersom vi arbetar i en global miljö. Arbetsuppgifterna är självständiga, men du har ett nära samarbete med kollegorna i teamet.

Vi söker dig med utbildning inom relevant område och erfarenhet från kundservice, vilket är en förutsättning för tjänsten. Du har goda kunskaper i Officepaketet, medan kunskap inom ERP-system och framförallt Movex/M3 är meriterande. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och i skrift.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, som utmärks av att du är utåtriktad och hanterar kunder och frågor på ett professionellt, effektivt och serviceinriktat sätt. Du arbetar självständigt och har en naturlig fallenhet för att bygga och underhålla interna och externa nätverk med förtroende och trovärdighet. Vidare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter, är noggrann och strukturerad då arbetet emellanåt innebär många parallella arbetsuppgifter. Du har en förmåga att arbeta effektivt vid hög belastning samt har en förmåga att driva och genomföra aktiviteter

Vi arbetar aktivt för att skapa en arbetsplats som präglas av mångfald och inkludering.

På Seco Tools utvecklar och erbjuder vi avancerade produkter och lösningar som förenklar skärande bearbetning. Vi arbetar tillsammans med våra kunder för att identifiera och implementera den bästa lösningen för deras behov. En gemensam värdegrund förenar Seco Tools 5000 medarbetare i över 75 länder: Passion för våra kunder, Familjeanda och Personligt engagemang.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-22
Ange följande referens när du ansöker: 350780
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Seco Tools

Adress
Seco Tools
Seco Tools
73782 FAGERSTA

Kontorsadress
Björnbacksvägen 10

Jobbnummer
3478961

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Seco Tools

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Seco Tools: