Medarbetare till Bostadsförmedlingens kundservice

Jurek Rekrytering & Bemanning / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Om verksamheten

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Bostadsförmedlingen i Stockholm AB är en viktig marknadsplats för lediga hyresrätter i Stockholmsregionen. Vårt viktigaste mål är att öka inflödet av lägenheter och vårt fokus är att förenkla för den som söker bostad.

Varje dag förmedlar vi mer än 40 hyresrätter och varje år öppnar fler än 10 000 bostadssökande dörren till sitt nya hem. Det är den bostadssökande som själv söker och anmäler intresse för de lediga lägenheterna, som sedan förmedlas i ett transparent system efter kötidsordning.

Bostadsförmedlingen har 90 anställda och bolaget ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB, som ägs av Stockholms stad. Läs gärna mer på www.bostad.stockholm.se
Inom Kundservice arbetar drygt 20 medarbetare varav två gruppchefer och en avdelningschef. Vårt uppdrag är att vara professionella, moderna och ha ett gemensamt fokus på nöjda kunder. Vi drivs av att skapa värde i allt vi gör och att jobba för kundens bästa. Vi förenklar sökandet genom att ge rätt information och att sätta rätt förväntningar till de som står i bostadskön.

Publiceringsdatum
2016-06-30

Dina arbetsuppgifter
I rollen som medarbetare på kundservice är du ansiktet utåt för kunderna i bostadskön genom att vägleda kunderna i sökprocessen, ge effektiv service med hög kvalitet. Du är lyhörd och proaktiv för att ge kunden den bästa kundupplevelsen. Tillsammans med dina kollegor hjälper du kunderna både via telefon, mejl och genom att ta emot besök i vår kundmottagning. Din insats, attityd och din prestation är avgörande och viktig för hur våra kunder kommer att uppleva oss.

För att lyckas i uppdraget behöver du tillsammans med dina kollegor:

• Säkerställa att kunden får god service och support genom att använda vår policy för service och bemötande i alla våra kanaler.
• Alltid ha kvalitén som ledord för att ge korrekt information vid rätt tillfälle.
• Samarbeta så att var och en bidrar till teamets leverans genom att vara flexibelt växla mellan olika kanaler.
• Vara uppdaterad på omvärldsfaktorer som påverkar kundens vardag.
• Upprätthålla en intern kultur som präglas av professionalism, aktiv samverkan, gemensamt fokus och modernitet

Vem är du?

Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning och erfarenhet från telekom, kundsupport eller annan branschnära verksamhet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att få resultat- och kvalitetsuppföljning via samtalscoachning. För att trivas krävs också att du har en god kommunikativ förmåga, kan anpassa informationen till mottagaren och har lätt för att möta olika typer av människor. Du förstår vikten av att vara tydlig och saklig utan att glömma bort att vi arbetar med människor och känslor. För att supporta kunden att själv hantera våra digitala tjänster och verktyg system välkomnas dina tekniska kunskaper.

Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat, ytterligare språk som representeras av kommunens medborgare är meriterande. Du har en hög datormognad, god administrativ förmåga och vi ser gärna att du även har tidigare erfarenheter från att kommunicera med kunder via sociala medier.

Som person är du professionell, tydlig och drivs av att utvecklas och leverera inom din roll. Du har viljan att arbeta i ett team och att hjälpa kollegor att uppnå bästa möjliga service är också en förutsättning för att trivas hos oss. Du är kvalitetsmedveten och serviceinriktad och kan anpassa dig efter nya arbetssätt, rutiner och ändrade omständigheter. Vi tror också att du är trygg och stabil i ditt sätt och har en förmåga att sätta dig in i andra personers situation och perspektiv.

Vid rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Provanställning kommer att tillämpas.

Du erbjuds

Bostadsförmedlingen i Stockholm erbjuder ett arbete där du bidrar till ökad kunskap om bostadsmarknaden i Stockholm och du ingår i en gemenskap med engagerade kollegor och ett nära ledarskap. Vi erbjuder möjlighet till olika friskvårdsaktiviteter för att främja hälsa och en god balans i livet Jämställdhet, jämlikhet och mångfald ska genomsyra hela Bostadsförmedlingens verksamhet.
Vi finns på centralt på Kungsholmen i nyrenoverade och moderna lokaler.

Välkommen med din ansökan!

Start:

Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag

Sista ansökningsdagen är den 2016-08-21. Jurek Rekrytering & Bemanning behandlar intresseanmälningar löpande och kommer efter sista anmälningsdag presentera utvalda kandidater till Bostadsförmedlingen. Har du frågor på tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck på tel.nr 073-70 771 70 alternativt via mail: maria.vonsterneck@jurek.se

Ansökan skickas till Jurek i 1:a han, eller via jobbistan.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-21
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 3780
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria von Sterneck 073-70 771 70 maria.vonsterneck@jurek.se

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2933990

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning: