Medarbetare till Biståndsstaben

Arvika kommun, Vård och omsorg / Administratörsjobb / Arvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Arvika, Eda, Sunne, Årjäng, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arvika kommun, Vård och omsorg i Arvika

Vi är väldigt stolta över våra cirka 2 700 medarbetare som gör skillnad i människors liv varje dag. Vi söker fler engagerade och kompetenta medarbetare. Är du en av dem?



Är du utbildad socionom som är intresserad av att prova på yrket som LSS- och biståndshandläggare? Då har du möjligheten att söka denna tjänst på Biståndsstaben!

Publiceringsdatum
2021-11-19

Beskrivning
Biståndsstaben består av 16 medarbetare och ingår i verksamheten Vård och omsorg i Arvika kommun.

Biståndsstaben består av SOL-handläggare, LSS-handläggare och avgiftshandläggare. Tre av SOL-handläggarna arbetar enbart med hemtagning från sjukhuset och uppföljning av ärenden som nyligen kommit hem.

Då två av våra medarbetare ska vara föräldralediga under 2022 letar vi efter en person som kan vara deras vikarie. Tjänsten kräver att du är utbildad socionom då du kommer börjar att arbeta som LSS-handläggare men kommer så småningom att gå över till SOL-handläggare beroende på sökta föräldraledigheter.

Tjänsten är en visstidsanställning med start enligt överenskommelse eller from 2022-01-01 och som längst till och med 2023-01-31.

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna som LSS-handläggare består av utredning, bedömning, beslut och uppföljning enligt LSS-lagen (Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade) och kommunens fastställda riktlinjer och rutiner. I arbetsuppgifterna ingår också förutom samverkan med den enskilde brukaren att också samverka med anhöriga, gode män och övriga verksamheter inom kommunen. Tjänsten innebär också samverkande med externa myndigheter och utförare. Du arbetar i nära samverkan med övriga LSS-handläggare.

Arbetsuppgifterna som biståndshandläggare innebär bland annat utredning, bedömning, beslut och uppföljning av insatser enligt SOL (socialtjänstlagen) och kommunens fastställda riktlinjer och rutiner. I arbetsuppgifterna ingår förutom samverkan med den enskilde att samverka med anhöriga och övriga verksamheter inom kommunen samt med externa myndigheter och utförare.

Kvalifikationer
För uppdraget ska du ha en socionomexamen. Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning och kunskap om människor med funktionsnedsättning.
Du behöver även ha B-körkort

Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du har lätt för att anpassa dig efter olika situationer, skapa förtroende och att samarbeta med andra. Du har förmågan att hantera stress och har ett strukturerat arbetssätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan senast 2021-12-12, intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Övrig information
Arvika kommun samarbetar med Varbi i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Arvika kommun, Vård och omsorg

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/132".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Arvika kommun (org.nr 212000-1892)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Arvika kommun, Vård och omsorg

Kontakt
Monica Persson
0570-815 61

Jobbnummer
6120327

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arvika kommun, Vård och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arvika kommun, Vård och omsorg: