Medarbetare Servicedesk

Lunds kommun, Kommunikationsavdelningen, Kommunkontoret / Supportteknikerjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lunds kommun, Kommunikationsavdelningen, Kommunkontoret i Lund

Centralt beläget i den expanderande Öresundsregionen ligger Lund. Lund har alltid varit innovatörernas och nytänkarnas stad. Med det största och ledande universitetet i Öresundsområdet, forskningsbyn Ideon och ett aktivt kulturliv är Lund en tyngdpunkt i regionen. Inom verksamheterna pågår ständigt spännande utvecklingsprojekt. Lunds kommun är den största arbetsgivaren med drygt 9 000 medarbetare. På kommunkontoret arbetar cirka 170 medarbetare med att stödja politiska nämnder och andra förvaltningar/verksamheter i kommunen.

Kommunikationsavdelningen bedriver strategiskt utvecklingsarbete, service och support samt ansvarar för IT-infrastrukturen. Vidare ansvarar avdelningen för webb och webbredaktion samt kommunens informationsverksamhet. Kommunikationsavdelningen är en nyetablerad organisation sedan årsskiftet 2010. Vi arbetar mycket med utveckling och förändring både av vår egen verksamhet men också med andra. På kommunikationsavdelningen arbetar idag cirka 50 medarbetare.

Publiceringsdatum
2012-09-24

Arbetsuppgifter
Servicedesk är avdelningens kontaktyta mot kommunens verksamhet och består främst av hantering av supportfrågor men även hantering av beställningsärenden och vissa teknikfunktioner avseende telefoni. Vi ger service och support till kommunens anställda. Miljön består av ca 9 000 datorer, 2 000 skrivare och 6 000 telefoner. Datanätet är väl utbyggt till alla verksamheter i kommunen (finns på ca 300 adresser) och består av både fast och trådlös kommunikation som bär både data och telefoni.

Den tekniska miljön är Windows XP och Windows 7. Vi har huvudsakligen en Microsoftmiljö med Office 2010, Windows 2003 Server, Windows 2008 server R2 och Cisco ip-telefoni.

Som medarbetare i Servicedesk tar du emot inkommande ärenden, registrerar dessa och hanterar dem i utvecklade processer. Vi arbetar enligt ITIL v3. Målsättningen är att antalet uppklarade ärenden ska vara 80 % samma dag och vi jobbar med ett ständigt utvecklingsarbete.

Kvalifikationer
Du ska ha utpräglad servicekänsla och erfarenhet från tidigare liknande arbete. Du ska ha erfarenhet av arbete i en gemensam Servicedesk. Vidare krävs erfarenhet av ärendehanteringssystem, gärna CAUC-SD eller liknande verktyg. Sökande med bred teknisk kompetens och med genomförd grundutbildning inom ITIL prioriteras. Körkort för personbil är meriterande.

Du är pedagogisk i dialog med användare och har en välutvecklad förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du har hög stresstålighet, god social kompetens och trivs med att arbeta både i team och självständigt. Stor flexibilitet i arbetet och lust att lära nytt krävs också.

Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-10-21
Ange följande referens när du ansöker: KK 12/12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mattias Fabio-Lagercrantz, enhetschef, 046-35 84 33
Åse Backman, medarbetare Servicedesk, 046-35 97 77

Facklig kontakt
Nås via kommunens växel, 046-35 50 00

Företag
Lunds kommun, Kommunikationsavdelningen, Kommunkontoret

Adress
Lunds kommun, Kommunikationsavdelningen, Kommunkontoret
Box 41
22222 Lund

Jobbnummer
1348126

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lunds kommun, Kommunikationsavdelningen, Kommunkontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lunds kommun, Kommunikationsavdelningen, Kommunkontoret: