Medarbetare Kundtjänst
Örebro läns landsting, Lednings- och verksamhetsstöd / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro läns landsting, Lednings- och verksamhetsstöd i Örebro,
Lindesberg,
Karlskoga eller i
hela Sverige Område kundtjänst
Lednings- och verksamhetsstöd, Örebro
Publiceringsdatum2011-05-19Beskrivning av verksamhetenLednings- och verksamhetsstöd, LoVS, innehåller landstingets samlade stödprocesser. För-valtningens uppgift är att stödja och ge service till landstingets ledning och kärnverksamheter. I förvaltningen ingår följande områden Medicinsk Teknik, Landstingsfastigheter, Försörjning, LandstingsIT, Personal, Ekonomi, Vårdprocesstöd och Kundtjänst. För närvarande är vi ca 750 medarbetare i förvaltningen och har en omsättning på ca 1 miljard.
Kundtjänsts uppgift är att drifta och bemanna telefonväxlar och telefonsystem, bemanna Kundsupport och receptioner på Landstingets kansli . Vi arbetar bl.a. med rådgivning, upp-handling, utveckling, införande, utbildning och förvaltning av telesystem. Totalt är vi cirka 40 personer som arbetar inom Kundtjänst.
Kundtjänst är organiserad i två grupper - Telefonväxel och Kundsupport. Dessa grupper har tillsammans drygt 45 medarbetare. Inom Kundsupporten finns support som idag består av 11 medarbetare, som arbetar med beställningar, installation, underhåll och viss support av Tele-fonisystem. Kundtjänsten supportar idag ca 10 000 personer med ärenden som rör telefoni och fastighet mm.
Vi söker nu en medarbetare till vår kundsupport.
Dina arbetsuppgifterSom medarbetare i gruppen arbetar Du i ett team och tillsammans med dina kollegor ser du till att funktionen Kundtjänst fungerar på ett optimalt sätt. Medarbetarna på Kundsupporten har ett högt ansvarstagande och arbetar såväl individuellt som i grupp.
I ditt ansvarsområde ingår bl a ta emot felanmälningar, beställningar och förfrågningar om telefoni inkl stödsystem och fastighetsärenden. Du ska också ta emot och hantera lösenords- och behörighetsfrågor för specialistvårdsystem.
Viktiga delar i arbetet är att följa upp, återkoppla och dokumentera. Mestadels arbetar du med information via telefon, men ibland kan det bli aktuellt att informera grupper av medarbetare i verksamheten. Tillsammans med övrig personal och gruppchef arbetar du med kvalitetshöjan-de åtgärder.
Du arbetar ungefär hälften av din tid med e-tjänstekort/passerkort vilket innefattar fotografe-ring, utlämning och administration av behörigheter.
Samtliga medarbetare deltar fortlöpande i ett coachingprogram och vi arbetar efter EU stan-dard för att förbättra vår kvalité.
KvalifikationerVi söker dig som har gymnasiekompetens och du bör ha erfarenhet från Kundtjänst/Support. Du har god samarbetsförmåga och servicekänsla. Du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Du ska inge förtroende och ha god förmåga att skapa bra relationer.
Du har stort intresse för att utvecklas i ditt jobb och gillar ett högt tempo.
Vi är övertygade om att mångfald i alla avseenden berikar verksamheten. Du har hög respekt för andra människor.
Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Arbetstider och omfattningHeltid, tillsvidare. Enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-05-30
Ansökan skickas till:
Anna-Karin E-Andersson
Område personal
Lednings- och verksamhetsstöd
70116 Örebro
Välkommen med din ansökan!
Övrigt: Ansökan ska innehålla fullständig CV, personligt brev samt adressuppgifter. Betyg och examensbevis ska lämnas vid en ev. intervju.
Ange följande referens när du ansöker: 11OLL2213
Ansökan kan skickas till e-postadress:
oll-jobb@orebroll.seKontaktMaria Marklund, gruppchef kundsupport,, 019 - 602 64 04
Facklig kontaktKristina Berglund, SKTF, 072-249 27 55
FöretagÖrebro läns landsting, Lednings- och verksamhetsstöd
AdressÖrebro läns landsting, Lednings- och verksamhetsstöd
Box 1613
70116 Örebro
Jobbnummer 938870
Observera att sista ansökningsdag har passerat.