Medarbetare Kundcenter
Kollektivavtalsstift Trygghetsrådet / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kollektivavtalsstift Trygghetsrådet i Stockholm,
Gävle,
Linköping,
Karlstad,
Kalmar eller i
hela Sverige Är du en serviceinriktad, social och kommunikativ person som brinner för att hjälpa andra? Vill du arbeta tillsammans med engagerade medarbetare som gör skillnad för människor som vill ta nästa steg i karriären? Sök då tjänsten till Kundcenter!
Hur ser en vanlig dag ut?
Som medarbetare på Kundcenter är du ambassadör för TRR och ansvarar för alla kontakter via telefon, mail och chatt. Du besvarar frågor, inte minst om TRRs tjänster och regelverk. Det kan också handla om stöd vid ansökningar, support vid användande av webbtjänster och rådgivning kring studier och processen för arbetssökande. Målgruppen du kommunicerar med är TRRs tjänstemän, kunder samt förtroendevalda.
Kundcenter är oftast den första kontakt man har med TRR. För att kunna stötta våra målgrupper krävs därför en bred kunskap om Omställningsavtalet och TRRs organisation, men också en förståelse för den situation våra anslutna företag och deras medarbetare står inför. Det kan handla om nytt jobb, studier eller starta företag.
För att möta våra målgruppers framtida behov utvecklas Kundcenters arbetsuppgifter över tid. I den utvecklingen deltar samtliga medarbetare på Kundcenter. Du utgår från kontoret i centrala Stockholm men möjlighet till mycket hybridarbete finns.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Service till klienter i omställning, förtroendevalda och tjänstemän i anställning i TRRs beslutade kanaler såsom telefon, mail och chatt
• Guida och svara på frågor om TRRs tjänster
• Informera och vägleda utifrån rådande Omställningsavtal
• Guida utifrån befintliga processer och trr.se
• Support vid användande av webbtjänster
• Utreda ärenden
• Delta i utveckling av service och arbetsmetoder för att möta framtida behov
Vem söker vi?
För att lyckas i rollen som medarbetare på TRRs Kundcenter krävs ett driv, engagemang och en vilja att stötta och hjälpa människor. Vi tror att du har arbetat inom kundservice med telefon och chatt som redskap, gärna inom turistnäringen eller liknande under ett par år.
Som person är du serviceinriktad och tycker om att ha kul på jobbet. Du gillar att ha många olika arbetsuppgifter och att arbeta i flera system samtidigt i en snabb och föränderlig miljö. Du är bekväm med att jobba uppsökande via telefon och har även god förmåga att bemöta olika personligheter då samtalet är ditt primära arbetsverktyg. Du är pedagogisk och kommunikativ, är bra på att samarbeta och är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt. Utöver detta har du ett stort hjärta och brinner för att hjälpa andra. Vi förutsätter att dina kunskaper i svenska och engelska är goda i både tal och skrift.
Sista dag att ansöka är Vi går igenom ansökningar löpande. Välkommen att ansöka senast den 28 april
Omfattning: Heltid/Tillsvidare
Placeringsort: Stockholm
Om TRR
TRR arbetar för tjänstemän och arbetsgivare inom det privata näringslivet. Vi är specialister på omställning och kompetensstöd. I våra 35 000 anslutna företag arbetar drygt 1,1 miljoner tjänstemän. Genom olika tjänster och rådgivning vägleder vi företag och deras medarbetare mot ny anställning, studier eller till att starta eget företag. TRR grundades 1974 av parterna på den privata arbetsmarknaden: arbetsgivarförbunden inom Svenskt Näringsliv och fackförbunden inom PTK. TRR är en stiftelse som drivs utan vinstintresse och styrelsen består av representanter för PTK och Svenskt Näringsliv.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-09-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kollektivavtalsstift Trygghetsrådet,
https://www.trr.se/ Arbetsplats TRR
Kontakt Per Sundqvist
per.sundqvist@trr.se Jobbnummer 7634679
Observera att sista ansökningsdag har passerat.