Medarbetare inom försäkring inom kundvårdsgrupp
Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän / Bankjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla bankjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän i Göteborg,
Tanum eller i
hela Sverige Kort beskrivning av företaget:
En unik arbetsgivare. Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän är ett kundägt bolag med stark lokal förankring. Professionellt och enkelt erbjuds privatpersoner och företag attraktiva tjänster med en unik helhet inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän är ett av 23 lokala och självständiga länsförsäkringsbolag som tillsammans utgör Länsförsäkringar. De 23 bolagen äger gemensamt Länsförsäkringar AB. Vår organisation har satt en tydlig prägel på oss. I allt från hur vi prioriterar det dagliga arbetet och hur vi förvaltar våra kunders pengar - till hur vi samverkar i grupp och hur vi utvecklas som individer. Välkommen till en bank- och försäkringsgrupp som inte är riktigt som alla andra.
Beskrivning av arbetsuppgifter:
Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän söker medarbetare inom försäkring till vår kundvårdsgrupp i Göteborg På ett enkelt, engagerat och professionellt sätt är du med och skapar framgång i våra kundmöten. I en marknad där bolagens utbud påminner mycket om varandras är det i det personliga mötet som vi ska utmärka oss och vara unika. Vi söker dig som vill arbeta med kundvård, service och försäljning på Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän. Din utmaning Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att skapa lojala kundrelationer genom kundvård, service och försäljning. Du möter kunderna via telefon och mejl, oftast på ditt initiativ men även på andra sätt. Det innebär bland annat merförsäljning och aktiviteter för att rädda kvar kunder. Ditt uppdrag är att överträffa kundens förväntningar och alltid ge det bästa erbjudandet. Arbetet ställer krav på initiativförmåga och samt kompetens inom både våra och konkurrenternas produkter.
Beskrivning av kvalifikationer:
Detta är ett jobb för dig drivs av ett starkt kundfokus och vill utveckla din kompetens inom försäkring. Du har förmåga att skapa goda och långsiktiga relationer, är flexibel och lösningsorienterad. Du motiveras av att överträffa kundens förväntan och ge det bästa erbjudandet. Du agerar utifrån våra värderingar och skapar långsiktiga och lojala relationer. Du tar ett stort eget ansvar i din utveckling och vet att det är upp till dig att lyckas. På så vis bidrar du till en god försäljningskultur där du uppmuntrar dina kollegor genom positiv feedback och laganda. Tillsammans med din chef och säljcoacher får du utbildning och stöd för att utvecklas i din roll. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och ser gärna att du har en bakgrund inom privat försäkring, har gått en KY-utbildning inom försäkring/försäljning eller har motsvarande arbetslivserfarenhet, gärna från proaktiv försäljning. Vi vill att du har dokumenterad säljerfarenhet. Tjänsten är på 100 procent tjänstgöringsgrad och arbetstiderna innefattar ett varierat schema som inkluderar både dag- och kvällsarbete (till klockan 20.00). Tillträde enligt överenskommelse efter vecka 34.
Publiceringsdatum2016-06-16Kontaktperson för detta jobbFunktion: Chef Callcenter
Namn: IdaSofia Gunnarsson
E-postadress:
IdaSofia.Gunnarsson@lansforsakringar.seTelefon: 031-63 23 49
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Tillträde2016-08-22
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-07-03
Ansök via hemsida //
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Jobba hos oss, lediga jobb
FöretagLänsförsäkringar Göteborg och Bohuslän
AdressLänsförsäkringar Göteborg och Bohuslän
40484 GÖTEBORG
KontorsadressLilla Bommen 8
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 031-638000
Jobbnummer 2908873
Observera att sista ansökningsdag har passerat.