Medarbetare Bokning Utrikes (vikariat)

Schenker AB / Backofficejobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Schenker AB i Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå, Luleå, Sundsvall eller i hela Sverige

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar.

Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan!

Dessutom erbjuder vi:

* Friskvårdsbidrag, Personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
* Klämpermission - en individuell pott med timmar som kan tas ut som ledighet, primärt i samband med klämdagar
* Möjlighet att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris
* Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
* Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat

Nu söker vi Bokningsmedarbetare till vårt distrikt i Umeå. Är du en ansvarsfull och flexibel person som drivs av god service? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Arbetsuppgifter

* Bokningar via telefon, EDI och mail för utrikestransporter
* Kontakter med våra kunder, transportörer och interna avdelningar både i Sverige och Europa.
* Lastplaning, trafikfrågor och prissättning till både kund och åkeri.
* Tullhantering, registreringar och debitering av uppdrag.
* Uppföljning och kvalitetskontroll

Din Profil
Som person har du en positiv inställning till samarbete, service och kvalitet och du ser dig som en självklar del i en grupp. Du är målinriktad, tar egna initiativ och har god analytisk förmåga med ett granskande och drivande arbetssätt. Vidare är du metodisk, strukturerad, välorganiserad och gillar högt tempo. Arbetet innefattar en hel del problemlösningar vilket gör att det ställs höga krav på att du på ett lugnt och metodiskt sätt servar och löser problem åt våra kunder. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

* Du behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift.
* Du har goda IT kunskaper och vana från att arbete med kundkontakter via telefon och mail.
* Du har utbildning på minst gymnasienivå.
* Det är en fördel, men inget krav, om du har bakgrund från transportbranschen eller utbildning inom logistik.

Information och ansökan
Din ansökan med CV och personligt brev vill vi ha så snart som möjligt men senast den 27/4.Tjänsten är ett 2-års vikariat med möjlighet till tillsvidareanställning på heltid. På grund av våra höga säkerhetsklassningar är bakgrundskontroll en del av urvalsprocessen. För mer information är du välkommen att kontakta chef Business Services Camilla Granberg tel 070-6447281.
Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "195272".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Schenker AB (org.nr 556250-3630)

Kontakt
Schenker Sweden
camilla.granberg@dbschenker.com

Jobbnummer
7655266

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Schenker AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Schenker AB: