Materielförsörjningsstrateg till polisen för logistik och samordning

Polismyndigheten / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Stockholm, Solna, Södertälje, Sigtuna, Uppsala eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en flexibel och junior Materielförsörjningsstrateg till Inköpsenheten.
Inköpsenheten ansvarar för att säkerställa Polismyndighetens försörjning av varor, tjänster och byggentreprenader, exklusive IT-området. Det innebär att vi styr, stödjer och utvecklar myndighetens inköpsverksamhet och utifrån ett kategoribaserat strategiskt inköpsarbete planerar, anskaffar och följer upp myndighetens avtal och leverantörer.
Inom vårt ansvarsområde ingår dessutom myndighetens materielförsörjning, centrala lager och utveckling av E-handel. Polismyndighetens årliga anskaffningsvolym är ca 8 miljarder kronor. Under de senaste åren har vi genomfört ett omfattande förändringsarbete i syfte att skapa förutsättningar för en ändamålsenlig inköpsorganisation, robusta försörjningskedjor samt en effektiv användning av myndighetens resurser.
Inköpsenheten är en del av Polismyndighetens ekonomiavdelning.

Publiceringsdatum
2024-03-04

Dina arbetsuppgifter
Som materielförsörjningsstrateg är du en viktig spelare i förvaltningen av polisens materiel genom hela livscykeln, där inriktningen är hållbarhet, kvalitet och ekonomi ända fram till avveckling. Det handlar om att effektivisera och optimera Polismyndighetens framtida materielförsörjning genom myndighetens centrala lager och logistik för att möta Polisens tillväxt och behov av materielförsörjning. Du arbetar med uppgifter som planmässig anskaffning, lagerstyrning, inköpsprognoser och logistik av polisiär utrustning och beklädnad, samt administration och kommunikation kring detta.
Arbetet kan innebära samverkan i myndighetsinterna och externa samarbeten i frågor som rör materielförsörjning och logistik. Du kommer att ingå i gruppen som ansvarar för Polisens materielförsörjning och digitala inköpsflöden genom e-handel.
För Polismyndigheten handlar materielförsörjning om tajming och att löpande säkerställa att den polisiära verksamheten har tillgång till relevant och användbar materiel över tid. Försörjningen ska genomföras på ett sätt som gör den effektiv, säker och långsiktigt hållbar. Materielförsörjningen omfattar materielens hela livscykel, från förmågebehov till avveckling. Till det kommer ett arbete med beredskapsplanering för händelser som står utanför det grundläggande uppdraget.
Målet med materielförsörjningen är att säkerställa det polisiära behovet av beklädnad, materiel och materielrelaterade tjänster i fred, kris och krig såväl i dag som i framtiden.

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Eftergymnasial utbildning, inom logistik, supply chain, ekonomi eller liknande som arbetsgivaren bedömer likvärdig
Två års erfarenhet av arbete med logistiska flöden
God vana av arbete med Officepaketet, främst Excel och Powerpoint
Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
God engelska i tal och skrift

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Det är meriterande om du även har:
Arbetat med hantering av tulldokumentation vid import och export av varor
Relevant erfarenhet av arbete inom en inköps- eller supply chain-funktion
Erfarenhet av en liknande roll inom statlig myndighet/offentlig verksamhet
Erfarenhet av en liknande roll i en större organisation eller verksamhet

Dina personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är noggrann, strukturerad, analytisk, kan se strategiskt och utgå ifrån helheten. Du är nyfiken, har en vilja att lära dig nytt och är inte främmande för att tänka utifrån olika perspektiv. Arbetsuppgifterna är varierande och ställer krav på flexibilitet, samarbetsförmåga och att ha många bollar i luften samtidigt.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.
Fackliga företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10 SACO, nås via Polisens växel 114 14
SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27
ST, Tom Johnsson tfn 076-947 00 30
Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader, Flextid
Möjlighet att jobba i Stockholm eller Linköping
Funktion: Handläggare
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 18/3 2024. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A137.270/2024 i mailets ärendemening samt till vilken ort du söker; Stockholm eller Linköping.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudandeP
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-18
E-post: jobb.na@polisen.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A137.270/2024".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076), http://www.polisen.se
Fleminggatan 18 (visa karta)
112 26  STOCKHOLM

Arbetsplats
Polismyndigheten

Kontakt
Rekryterande chef
Marianne Hildeby Lindström
marianne.hildeby@polisen.se
010-563 32 48

Jobbnummer
8513877

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten: