Materialplanerare/Customer Service

Arena Personal AB / Logistikjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Södertälje, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka, Huddinge eller i hela Sverige

Arena Personal AB

Publiceringsdatum
2014-02-04

Om tjänsten
Arena Personal har fått i uppdrag att rekrytera en Materialplanerare/Customar Service till Nedschroef Fasternes AB i Södertälje. I rollen som Customer Service har du mycket kontakt med leverantörer, speditörer och kunder samt de interna avdelningarna inköp, försäljning och logistik.Du ansvarar för att köra ut order/orderprint till lagret, boka transporter, analysera planerna och att en hög servicenivå hålls mot kunder och leverantörer.

Tillsammans med de övriga materialplanerarna och kollegorna i den dagliga, operativa verksamheten arbetar Customer Service med kravställande mot kunder och leverantörer. För en driven Customer Service finns möjlighet att driva egna projekt med syfte att förbättra rutiner och processer inom materialplanering, logistik och kvalitet.

Profil
Vi söker dig som vill arbeta i en internationell koncern i en roll med stora utvecklingsmöjligheter. Då koncernspråket är engelska är det ett krav att du behärskar/vågar använda dig av engelska i både tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid din personlighet och söker dig som är:
• Serviceminded
• Noggrann
• Kommunikativ
• Flexibel
• Prestigelös

Som Customar Service behöver du ofta ta diskussioner med kund och leverantör. För att lyckas i rollen tror vi därför att du är duktig på att argumentera och är självsäker/trygg i dig själv. Dessutom bör du gilla att ibland arbeta i ett högt tempo.

Tidigare erfarenheter av logistik, spedition och inköp är inget krav men vi ser det som meriterande. Vi ser helst att du som söker har erfarenhet av service och trivs i en operativ roll med stora kontaktytor.

Du bör behärska office-paketet samt ha en god datavana. Vi ser det som meriterande om du är en van användare av affärssystem med inriktning inköp.

För rätt person finns stora utvecklingsmöjligheter i en dynamisk och spännande organisation. Anställningen är inledningsvis ett föräldravikariat i ett år men möjligheter finns till en tillsvidareanställning.

Vi erbjuder
Vill du utveckla din karriär i en internationell koncern? Söker du nya utmaningar? På Nedschroef får du chansen att arbeta med alla de största fordonstillverkarna i världen i en roll med stora utvecklingsmöjligheter. Nedschroef söker nu en serviceinriktad Materialplanerare/Customar Service som arbetar över stora kontaktytor både externt och internt mot avdelningarna inköp, försäljning och logistik.

Om företaget
Nedschroef är en globalt ledande aktör som levererar fästelement till sina kunder i fordonsindustrin världen över. Företaget som har funnits sedan 1894 har idag 1500 anställda i 13 länder med huvudkontor i Holland.

Så ansöker du
Stämmer denna beskrivning på dig är du varmt välkommen att ansöka via vår hemsida: www.arenapersonal.com . Intervjuer kommer att ske löpande och tillträde till tjänsten är så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten ber vi dig kontakta rekryterare Kim Swing på telefonnummer: 08- 587 117 35

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-03-23
Ange följande referens när du ansöker: 1325
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kim Swing 08-587 117 35

Företag
Arena Personal AB

Adress
Arena Personal AB
Köpmangatan 5
15171 Södertälje

Jobbnummer
1770284

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal AB: