Materialkonsulent till upphandlingsenheten

Region Kronoberg, Regionstab / Sjuksköterskejobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjuksköterskejobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Kronoberg, Regionstab i Växjö, Ljungby eller i hela Sverige

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Upphandlingsenheten är en del av planeringsavdelningen inom regionstaben.
Enheten består av knappt 20 medarbetare, placerade på Nygatan i centrala Växjö.
Vi arbetar för att effektivisera, utveckla och öka affärsmässigheten i Region Kronobergs inköp.



Publiceringsdatum
2017-05-19

Arbetsuppgifter
I din roll som materialkonsulent arbetar du mot verksamheter som har patientkontakt och stöttar personal i deras användning av upphandlat patientnära material. Du är delaktig i analys-och upphandlingsfasen samt under avtalstiden. Arbetet som materialkonsulent innebär i huvudsak att:

• tillsammans med referensgrupp besluta om val av sortiment.
• analysera olika produktområden, verksamhetsbehov och leverantörsmarknader.
• inventera vårdens produktspecifika behov och omsätta till kravspecifikation.
• planera produkttester, utvärdera och sammanställa resultat.
• analysera nya produkter under avtalsperioden och föreslå utbyten.
• följa utveckling gällande vård, metoder, produktförändringar, lagar, standards och föreskrifter.
• informera och vara rådgivande om upphandlade produkter till berörda parter i vården.
• följa upp hur verksamheten nyttjar upphandlat sortiment samt medverka till förbättringar.
• vara behjälplig vid hantering av avvikelser/reklamationer.
• ha en kontinuerlig kontakt med vården och leverantörer kring produktrelaterade frågor.



Kvalifikationer
För denna tjänst krävs att du är legitimerad sjuksköterska med lång erfarenhet och vidareutbildning inom något specialistområde.

Du ska vara serviceinriktad, strukturerad, målinriktad och tycka om att informera/utbilda såväl individer som grupper. Du ska också ha ett intresse för upphandlingsfrågor. Goda kunskaper och erfarenhet av arbete i IT-system och vana att arbeta i Office-paketet är meriterande. Vidare tror vi att du är mål- och resultatinriktad, har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift samt har en god samarbetsförmåga.

Då arbetet innebär resor i hela regionen måste du ha körkort.


ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Offentliga jobbs telefonsupport på tel 0771-101029.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-04
Ange följande referens när du ansöker: RST 28/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gert-Olof Karlsson 0470-58 62 99, 0709-844 807
Elin Nellmo 0470-58 85 24

Företag
Region Kronoberg, Regionstab

Adress
Region Kronoberg, Regionstab
Region Kronoberg
35231 Växjö

Kontorsadress
Nygatan 20 Växjö

Jobbnummer
3509589

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Kronoberg, Regionstab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Kronoberg, Regionstab: