Materialanskaffare

Vedum / Logistikjobb / Vara
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Vara, Grästorp, Herrljunga, Vårgårda, Lidköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vedum i Vara, Göteborg, Linköping, Malmö, Stockholm eller i hela Sverige

Ålder är visserligen ingen garanti för visdom, men vi vågar ändå påstå att vår långa erfarenhet gjort oss klokare. Vi har exempelvis lärt oss att vi ständigt måste utveckla nya lösningar för att leva upp till samtidens krav. Idag är vårt utvecklings- och kvalitetsarbete knutit till rutiner, program och certifieringar, men den starka viljan att tänka nytt har funnits i företaget sedan det grundades av snickaren Viktor Lindberg 1919. I dag är vi 430 anställda. Omsättning 2016 var 630 Mkr. Det gör oss till Sveriges största familjeägda köks- och badrumsföretag. Men framför allt är vi ett företag som använder vår långa erfarenhet för att utveckla nya idéer.

Vi växer och söker nya medarbetare



Rollen som materialanskaffare innefattar att upprätta beställningsunderlag, utföra beställningar, bekräfta ordrar samt utföra fakturakontroll inom ramen för tecknade samarbetsavtal med våra leverantörer. Du bevakar och följer upp leveranser samt kommunicerar eventuella störningar internt och följer upp dessa gentemot vår leverantör. På motsvarande sätt hanterar du kundreaktioner gentemot leverantör.

Ansvaret omfattar vidare att analysera behovstrender, ta hänsyn till dessa vid beställningar samt uppdatera vårt affärssystem Movex med nya indata.

Arbetet innefattar i övrigt att bidra till avdelningens och företagets förbättringsarbete samt att stötta de övriga funktioner inom gruppen.



Kvalifikationer.

Du har en relevant gymnasieutbildning samt några års yrkeserfarenhet. En god teknisk förståelse och analytisk förmåga är värdefulla egenskaper. Rollen innefattar dagliga kontakter såväl internt som externt. Viss kommunikation på engelska kan förekomma. Det är därför viktigt att du kan uttrycka dig väl i såväl tal som skrift samt har en utvecklad social förmåga.

Erfarenhet från affärssystem Movex/M3 samt Officepaketet är meriterande.

Som materialanskaffare kompletterar du vår inköpsavdelning och blir en del i en engagerad, noggrann och och målinriktad arbetsgrupp.



Vi erbjuder yrkesmässig utveckling i ett expansivt familjeföretag som lever efter mottot "ett personligt och tryggt val".



Tjänst.

Heltid på vårt huvudkontor i Vedum.



Kollektivavtal.

Tjänstemannaavtalet; TMF Trä- och Möbelföretagen - Unionen/Ledarna/Sverige Ingenjörer.



Vill du veta mer.

Välkommen med frågor om tjänsten till Anders Persson, chef inköp och transportlogistik, tfn 0512-576 85 eller via mail: anders.persson@vedum.se

Allmänna frågor om att arbeta på Vedum besvaras av personal- & lönekoordinator Maria Holgersson tfn 0512-577 22.



Publiceringsdatum
2017-05-21

Så ansöker du
Din ansökan vill vi ha senast den 28 maj. Vi kommer att hålla intervjuer fortlöpande under ansökningstiden.

För att vi skall kunna förbättra oss i vårt rekryteringsarbete vill vi gärna att du anger i din ansökan hur du fått kännedom om den lediga tjänsten.

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Vedum

Adress
Vedum
Lövaråsgatan 6
53484 Vedum

Kontorsadress
Lövaråsgatan 6

Jobbnummer
3512120

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vedum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vedum: