Maskrosbarn söker administratör till givarservice
Maskrosbarn / Administratörsjobb / Stockholm
2025-10-28
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Maskrosbarn i Stockholm,
Nordanstig,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2025-10-28Om företagetMaskrosbarn är en barnrättsorganisation som stöttar barn som har föräldrar med ett missbruk, psykisk sjukdom eller som utsätter dem för våld. Vi har under åren mött tusentals barn och på deras uppdrag bedriver Maskrosbarn även ett kunskapshöjande arbete med syfte att se och upptäcka barn som far illa hemma samt ett påverkansarbete för att förbättra lagar, processer och system som berör barnens möjlighet till ett bättre liv. Vi samarbetar med kommuner, regioner, myndigheter och andra aktörer som möter vår målgrupp runt om i hela Sverige. Vi jobbar ständigt för att lyfta frågan kring barns rätt till stöd och en bättre samverkan i samhället. Vi har ca 35 anställda på kontoren i Stockholm, Göteborg och Malmö och omkring 200 engagerade över hela landet.
Om tjänsten
I rollen som administratör på givarservice ingår du i kommunikation- och insamlingsteamet som idag består av 8 personer. Du är ofta en första kontakt för Maskrosbarns givare och kommunikationen sker både mailledes, via plattformar och telefon. Du arbetar även i vårt CRM-system med hantering av gåvor, uppdaterar och felsöker. Du packar och administrerar våra premier till månadsgivare och alla fysiska gåvobevis. Du har även en viktig roll i vårt team när det kommer till analys och deltar aktivt vid månads-, kampanj- och årsutvärderingar. En annan viktig del i ditt arbete kommer vara att samverka med övriga delar av teamet för att kunna utföra ditt arbete och utveckla Maskrosbarns givarservice. Eftersom organisationen är relativt liten hjälps alla åt med diverse kontorsgöromål på ett prestigelöst sätt.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Ansvara för att dina ärenden får en snabb och tillfredsställande lösning, och dokumenteras enligt gällande rutiner.
• Ha en central roll i kontakten med givare genom mail, post och telefon, samt säkerhetsställa att givarna lämnar korrespondensen med en personlig och positiv känsla.
• Ansvara för att administrera, packa och skicka ut premier till våra månadsgivare, fysiska gåvobevis till givare samt fysiska företagsutskick.
• Arbeta löpande i vårt CRM-system, exempelvis genom att följa upp gåvor, kontakta givare vid felaktiga uppgifter och skapa rapporter för uppföljning och analys .
• Arbeta med att våra rutiner kring gåvor efterföljs, exempelvis tackrutiner, GDPR, avregistrering och kampanjsättning.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Vem är du?
Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet av liknande administrativa roller vi anser relevanta för tjänsten och vi ser det som meriterande om du har arbetat med givarservice tidigare. Du har god datorvana och erfarenhet av att arbeta i CRM-system och det är meriterande om du har arbetat med Sales Force tidigare. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift och är trygg med att kommunicera med olika typer av mottagare via mejl, telefon och sociala medier. Vidare söker vi dig som är varm, noggrann och serviceinriktad. Du är en person som tycker om att organisera och koordinera, och du motiveras av att ge professionell och personlig service till våra givare. Du är lösningsorienterad och nyfiken och du hanterar dina arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt. Du trivs med att förvalta, förbättra och hålla ihop de återkommande processerna som gör att våra givare får en trygg och positiv upplevelse. I vår verksamhet hjälps vi åt där det behövs både inom och mellan teamen, och när arbetsuppgifter uppstår hugger du in på ett prestigelöst vis.
Vi erbjuder
Här får du jobba i fina rymliga lokaler i Stockholm (Hammarby Sjöstad) med kompetenta och snälla kollegor som har ett stort engagemang för de sakfrågor vi driver. Maskrosbarn har under de senaste åren ökat sin kännedom och omsättning avsevärt vilket bland annat resulterat i att vi kan satsa på utveckling av stöd till vår målgrupp och nå ut till ännu fler barn. Detta mycket tack vare ett framgångsrikt kommunikations- och insamlingsarbete. Du kommer att bli en del av vårt kommunikationsteam som består av en kommunikation- och insamlingschef, fyra kommunikatörer med olika inriktning, företagsansvarig, företagsinsamlare och en grafisk formgivare. Hos oss får du möjligheten att utvecklas tillsammans med kompetenta, idérika och kreativa kollegor som vunnit flera prestigefulla priser för insamling- och kommunikation genom åren.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast 27 november 2025. Intervjuer och återkoppling sker först efter att ansökningstiden gått ut. Ansökan sker via vårt rekryteringssystem och vi vill att du bifogar CV och personligt brev.
Har du frågor är du välkommen att kontakta Marlene Lundli, kommunikations- och insamlingschef på
marlene@maskrosbarn.org.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2026-04-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Maskrosbarn,
https://maskrosbarn.org/ Arbetsplats Maskrosbarn
Kontakt Marlene Lundli
marlene@maskrosbarn.org Jobbnummer 9577254