Maskin- och underhållschef med fastighetsansvar till Weber

AxÖ Consulting AB / Chefsjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AxÖ Consulting AB i Botkyrka, Södertälje, Stockholm, Sundbyberg, Solna eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av att leda och organisera arbete inom underhåll? Trivs du i en roll där du får möjlighet att driva förbättringsarbete och utveckla personal? Då är detta tjänsten för dig! Weber, Sveriges största tillverkare av torrbetongsprodukter, söker nu dig som vill bli en nyckelperson i rollen som Maskin- och underhållschef till anläggningen i Riksten, Tullinge.

Om rollen
Som chef för Maskin och underhållsorganisationen har du personalansvar för 4-5 maskinoperatörer och arbetsledaransvar för tre konsulter som ansvarar för underhåll och fastighetsdrift. Du arbetar tvärfunktionellt i organisationen med produktionsavdelningen som närmaste kund och du rapporterar till sitechefen i Riksten.

Initialt är det viktigast att du skapar dig en förståelse för verksamheten, utmaningarna och vad personalgruppen spenderar tid på. Det finns mycket kompetens i verksamheten att ta del av för att bli framgångsrik i rollen.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat: - Säkerställa/driva utvecklingen av operatörsunderhåll samt förebyggande underhåll för ökad produktivitet och maskintillgänglighet
- Höja personalens kompetens i drift, maskin- och underhållsfrågor
- Säkerställa arbetet med dokumentation av överenskomna arbetssätt, maskininställningar och driftoptimering.
- Säkerställa reservdelstillgångar och implementera lagerstyrning
- Framtagande och uppföljning av KPI:er
- Leda utvecklingsprojekt inom t ex arbetsmiljö, kvalité och effektivitet

Främsta ansvarsområdena är: - Organisera och leda arbetet inom maskin, underhåll och fastighetsdrift
- Personal och arbetsmiljöansvar
- Samverka med kringfunktioner, ledningsgruppen samt övriga siter inom Weber
- Ständiga förbättringar, rotorsaksanalyser, framtagande av lösningsförslag och omsätta dessa i praktiken
- Arbetsmässig och produktionsteknisk utveckling
- Genomföra projekt med fokus på arbetsmiljö, kvalitet, effektivitet, tidplan och budgetramar

Publiceringsdatum
2022-08-08

Kvalifikationer
Vi söker dig med erfarenhet av att jobba med projekt och utveckling, som kan prioritera aktiviteter och göra en succesiv förbättringsplan inom ditt ansvarsområde. Vi tror att du har minst 3 års erfarenhet av att leda både personal och verksamhet inom underhåll samt en akademisk teknisk examen alternativ motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har ett stort tekniskt intresse och erfarenhet av arbete med maskinutrustning både praktiskt och administrativt.

Vidare tror vi att du har kunskap om underhållssystem samt om förbättringsarbete i linje med TPM (Total Productive Maintenance). Slutligen kommunicerar du obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av;

- att leda underhållsarbete inom tillverkande industri
- underhållsystemet "Maint master"
- arbete med förbättringsarbete enligt WCM (World Class Manufacturing) eller LEAN
- kompetens inom fastighetsdrift

Dina personliga egenskaper
För att trivas i rollen och i sammanhanget ser vi gärna att du är relationsskapande. Du har inga problem att arbeta självständigt men tror samtidigt att utvecklingsprojekt drivs bäst i nära kommunikation och samverkan med andra, där du också i alla kontakter möter människor med respekt i ett resultatsökande samarbete.

Du är snabb i både tanke och handling och har förmågan att växla mellan strategiska och operativa frågor. Det märks genom att du är engagerad, innovativ och gärna tar initiativ till utveckling. I både det strategiska och operativa är du öppen för nya idéer och vågar fatta beslut. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Information och ansökan
Sista ansökningsdag är den 4 september 2022. Urval sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum! I denna rekrytering samarbetar Weber med AxÖ Consulting. Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Kajsa Rosén, kajsa.rosen@axoconsulting.se alt. 072-3980267.

Om Weber
Weber utvecklar och tillverkar hållbara produkter, system och lösningar för nybygge och renovering - alltid med kvalitet, kompetens och svenska förhållanden i fokus. Vi är en del av Saint-Gobain - med mer än 350 års erfarenhet av innovativa material och byggnadslösningar. www.se.weber

En del av Saint-Gobain
Saint-Gobain Sweden är en världsledande aktör inom hållbara byggnadslösningar och material. Vår verksamhet i Sverige omfattar varumärkena Dalapro, Gyproc, ISOVER och Weber. Hos oss blir du en del av en inkluderande arbetskultur som präglas av respekt och mångfald. Vi tillhör Byggnadsämnesförbundet och har kollektivavtal med IF Metall, Unionen, Sveriges Ingenjörer och Ledarna.

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AxÖ Consulting AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/312".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AxÖ Consulting AB (org.nr 559099-7531)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Weber, Saint Gobain Sweden

Kontakt
Kajsa Rosén
072-3980267

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar där AxÖ Consulting AB varit leverantör

Jobbnummer
6867605

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AxÖ Consulting AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AxÖ Consulting AB: