Markskötselkoordinator
Falu Kommun, Serviceförvaltningen / Fastighetsskötarjobb / Falun
2025-05-12
Visa alla fastighetsskötarjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falu Kommun, Serviceförvaltningen i Falun Vi söker en markskötselkoordinator till Serviceförvaltningen !
Vill du jobba med löpande kontroll av utförda arbeten på våra upphandlade entreprenörer? Ett varierat och brett markskötseluppdrag där du får jobba med flera aktörer. Du ansvarar för lekplatsbesiktningar och följer upp dess åtgärder, utveckling och effektiviseringar på våra fastighetsytor. Din roll är viktig som stöd i våra markärenden till förvaltningens medarbetare och våra hyresgäster.
Serviceförvaltningen är Falu kommuns leverantör av interna servicetjänster. Vi består idag av ca 380 anställda. Serviceförvaltningen äger, bygger och förvaltar fastigheter. Verksamheten tillhandahåller tjänster inom fastighetsdrift, lokalvård, kostförsörjning, vaktmästeritjänster, fordon och posthantering.
Tjänsten kommer organisatoriskt tillhöra enheten drift som ligger inom sektion Fastighet och drift.
Arbetsuppgifter
Som Markskötselkoordinator har du ett brett ansvarsområde där du jobbar både strategiskt och operativt. Du ansvarar för att drift och underhåll på vår utemiljö sköts enligt funktionsbeskrivning. Arbetet innefattar även hantering av avtal, ärendesystem, skötselplaner och markutrustning samt utveckling och effektiviseringar på våra fastighetsytor.
En central del av tjänsten är att planera och följa upp åtgärder som säkerhetsställer att förvaltningens fastighetsytor är tillgängliga, hållbara och trivsamma. Du kommer regelbundet att vara ute på våra ytor för att följa upp skötsel, säkerhet och felanmälningar från hyresgäst. Du arbetar självständigt men har samtidigt ett nära samarbete med dina kollegor där ni tillsammans utvecklar och förvaltar våra fastighetsytor.
Kvalifikationer
För rollen krävs:- Relevant utbildning och/eller erfarenhet som arborist alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten.
• B-körkort.
• God administrativ förmåga.
• Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift.
• God datorvana.
Publiceringsdatum2025-05-12Dina personliga egenskaperSom person är du noggrann, ansvarsfull och har ett serviceinriktat förhållningssätt. Du tar egna initiativ och arbetar proaktivt för att lösa uppgifter och uppdrag.
Meriterande kvalifikationer:
• Erfarenhet att jobba i fastighetssystem.
• Erfarenhet att jobba i offentlig sektor.
• Eftergymnasial utbildning.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då det kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju.
För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer efterfrågas om anställning blir aktuell. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. Du beställer utdraget direkt från polisens hemsida.
Övrig informationInför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta
rekryteringscenter@falun.se (mailto:
rekryteringscenter@falun.se)
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-05-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C252431".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Falu kommun (org.nr 212000-2221)
Arbetsplats Falu Kommun, Serviceförvaltningen
Kontakt Enhetschef
Jonas Axelsson
jonas.axelsson@falun.se 02383350 Jobbnummer 9333867