Marknadsprojektchef - som älskar marknadsföring, affärer samt at

Stockholmsmässan / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholmsmässan i Stockholm

Vill du vara en del av att inspirera, optimera och effektivisera marknadsföringen för Stockholmsmässans event samt öka våra besökare? Har du ett strategiskt tänk, gillar jobba operativt i team, kan det nya medielandskapet samt vet hur man gör högkvalitativ marknadskommunikation utifrån olika målgrupper? Gillar du dessutom att leda team och brinner för förbättringsresor och varumärken helst i en digital kontext? Då kan vi erbjuda dig en viktig roll i en händelserik arbetsmiljö, där du arbetar för att skapa marknadsstrategier, medieplaner och kampanjer som ökar besökarna till våra events och stärker våra varumärken. Du deltar i Marknad & Kommunikations nya ledningsgrupp och transformationen av vår avdelning.

Denna roll ansvarar för våra events inom Mat, Dryck och Natur som exempelvis Allt för Sjön, Stockholm Food & Wine, GastroNord och Bak & Chokladfestivalen.

Vad innebär tjänsten?

Som marknadsprojektchef (MPC) ansvarar du för att ta fram en årlig marknads- och mediaplan, som bygger på affärsplanen projekten tillhandahåller. Det är du som lägger tydliga strategier för marknadskommunikationen så att den blir målgruppsanpassad, kanaloptimerad och framförallt - högkvalitativ. Du tänker både data och storytelling när du och ditt team skapar aktiviteter. Du arbetar för att marknadsföringen kring varje evenemang ska vara träffsäker, kanalanspassad, inspirerande och samtidigt kostnadseffektivt i förhållande till din budget.

I rollen ingår också att entusiasmera, leda och målsätta ditt marknadsteam som består av 2-3 content specialister. Du är en erfaren och trygg ledare som också kan växa till större uppgifter.

Vem är du?

För att trivas på Stockholmsmässan måste du vara drivande, engagerad och affärsmässig. För att lyckas i rollen behöver du verkligen kunna marknadsföringens många discipliner - övergripande och i detalj ­- men också ha förmågan att hela tiden tänka på hur strategier och planer kan förbättras och utvecklas inför framtida evenemang. Som person är du kreativ, inspirerande, social och övertygande. Du förstår och kan göra analyser och mäter samt utvärderar dina aktiviteter. Du är lika bekväm med att arbeta självständigt som i team och du har vana av att presentera och förankra kreativa idéer.

Vi ser gärna att du som söker har/är:

• Högskoleutbildning eller motsvarande inom marknadskommunikation och försäljning.
• Erfarenhet av att leda och utveckla personal.
• Erfarenhet av projektledning med eget budgetansvar från marknadsavdelning, media- eller kommunikationsbyrå
• Affärsmässigt synsätt på marknadsföring och är kommersiellt kommunikativ för att driva försäljning.
• Mycket god kunskap om och erfarenhet av digital marknadsföring (webb, sociala medier, sök etc.)
• Gärna erfarenhet från PR och /eller digital utveckling
• Dokumenterad erfarenhet av köp, planering och utvärdering av media samt att ta fram marknadsföringsstrategier.
• Kunskap inom att mäta, analysera marknadsaktiviteter samt varumärken.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.

Vad erbjuder vi dig?

Stockholmsmässan är ingen vanlig arbetsplats eftersom ingen dag är den andra lik - ena dagen bakas det surdegsbröd i en monter, andra testas drönare eller vimlar det av designstjärnor. Vi är Norden största mötesplats och är en stark aktör inom mötes- och eventindustrin. Du kommer att växa tillsammans med utmaningarna du möter i vardagen - och tillsammans med den breda kompetens som finns samlad i huset. Här jobbar talanger i alla former; från konstnärer och hantverkare till IT specialister, content experter och affärskvinnor/män. Vi marknadsför Stockholm som destination, vi är en viktig motor i stadens ekonomi och jobbar inom områden som tex Design, Mat, Samhällsbyggnad och Lifestyle. På Stockholmsmässan kan man leva ut sina intressen inom flera områden och vi tror också du just för denna tjänst tycker det är kul att jobba med tex mat/dryck/båtar. Självklart jobbar vi på ett hållbart sätt i alla aspekter och vi tycker det är viktigt att utveckla betydelsefulla upplevelser mellan människor.

Är du intresserad?

Tjänsten är en tillsvidareanställning (med sex månaders provanställning) med tillträde 1 mars 2019 eller enligt överenskommelse.

Har du frågor om tjänsten? Tveka inte att höra av dig till oss.

• Christina Kilström, Marknadsdirektör, telefon 070-615 78 61
• Cecilia Henningsson, HR-direktör, telefon 08-749 42 96

Skicka din ansökan med CV och personligt brev senast den 28 februari 2019. Vänta inte - vi utvärderar kontinuerligt CV och ansökningar. Vi ser fram emot att höra ifrån dig!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2019-01-30

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Cecilia Henningsson

Företag
Stockholmsmässan

Adress
Stockholmsmässan
Mässvägen 1
12530 Älvsjö

Kontorsadress
Mässvägen 1, Älvsjö

Jobbnummer
4585576

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholmsmässan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholmsmässan: