Marknadsområdesadministratör bostäder

Experis Finance / Administratörsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance i Östersund, Sollefteå, Timrå, Kramfors, Sundsvall eller i hela Sverige

Diös erbjuder lokaler och bostäder på tillväxtorter i norra Sverige. Med ca 370 fastigheter, en uthyrningsbar yta om ca 1 500 000 kvm och ett marknadsvärde som per den 30 juni 2013 uppgick till ca 11,7 Mdr, är bolaget norra Sveriges största privata fastighetsägare. Diös arbetar med ett långsiktigt hållbarhetsperspektiv för att skapa värden för hyresgäster och ägare. Diös aktie är noterad på Nasdaq OMX Nordiska Börs Stockholm, lista Mid Cap och har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen. Nu söker vi medarbetare som tillsammans med oss vill arbeta för vår vision "att vara den mest framgångsrika fastighetsägaren och aktivt bidra till samhällsutvecklingen på vår marknad". Diös finns idag representerade på sex marknadsområden: Gävleborg, Dalarna, Västernorrland, Jämtland, Västerbotten och Norrbotten. Huvudkontoret ligger i Östersund.

Läs mer om företaget på www.dios.se

Publiceringsdatum
2013-10-21

Dina arbetsuppgifter
Till vårt marknadsområde Östersund söker vi nu en marknadsområdesadministratör (MO-administratör) med inriktning mot företagets bostadsbestånd som består av drygt 1,100 lägenheter. Som MO-administratör hos Diös Fastigheter kommer du att vara våra hyresgästers primära kontaktperson avseende frågor kring hyresavtalet och med det följer ett ansvar för att företaget erbjuder god kundservice i form av förtroendefulla och goda hyresgästkontakter, både per telefon och personliga möten. Vidare kommer du att arbeta med hyresadministrationen som inkluderar till exempel bedömning av och beslut om nya hyresgäster, administration av hyreskontrakt för bostäder, garage och parkeringsplatser, utlämning av nycklar samt administration av bostadskön. I rollen ingår även att vårda och bidra till att utveckla och förbättra de system, rutiner och processer som berör arbetsområdet.

I din roll kommer du att rapportera till marknadsområdeschefen.

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, att hantera olika sorters kunder, service och att skapa och etablera goda relationer både internt och externt. Du är van att ta initiativ, arbeta självständigt och visar gott omdöme i dina beslut. Erfarenhet från fastighets-/bostadsbranschen är meriterande men inte ett krav.

Som person värderar du ordning och reda, har integritet och är en god administratör. Vidare trivs du i en roll där du förväntas utveckla de rutiner och processer inom ditt arbetsområde för att effektivisera och förbättra arbetet och servicen. Du bör också ha god sifferkänsla och grundläggande ekonomiska kunskaper.

I övrigt önskar vi goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt god datorvana och kunskaper inom Office-paketet.

Ansöka och kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken senast den 17/11 2013.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Karin Backman på telefon 063-57 66 63 eller e-post karin.backman@se.experis.com .

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-11-17
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Backman 063-57 66 63

Företag
Experis Finance

Adress
Experis Finance
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1682162

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance: