Marknadskoordinator till Sergel Kredittjänster

Amendo Bemanning & Rekrytering AB / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Amendo Bemanning & Rekrytering AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Är du intresserad av att fortsätta arbeta som en marknadskoordinator fast på Sergel Kredittjänster? Är du driven, proaktiv och har ett genuint intresse av affären, marknad och vill vara delaktig i att lyfta Sergels varumärke? Nu får du möjligheten att arbeta i en spännande roll, nära verksamheten och dessutom bli en del av ett framgångsrikt team. Om du känner igen dig i detta så kan det här vara en tjänst för dig!

Du kommer att arbeta i trevliga lokaler inne i city.


Arbetsbeskrivning
Som Marknadskoordinator får du möjligheten att arbeta nära sälj, produkt, webbyrå, övriga avdelningar inom Sergel samt med externa leverantörer. I rollen förväntas du ha ett starkt fokus på B2B-marknadsföring med fokus på hur man kan rikta kampanjer och marknadsföring som leder fram till ökad försäljning. Du kommer se till att Sergel blir ett ännu mer attraktivt varumärke och aktör på marknaden för kunder och potentiella medarbetare. Du får möjligheten att arbeta med samtliga digitala kanaler och proaktivt skapa aktiviteter som når ut till Sergels målgrupper. Du kommer att hålla ihop strukturen på extern hemsida, Sergels intranät, skriva texter, arbeta med Sergels blogg samt vara delaktig i att öka försäljningen och göra affärer.

Du har ett stort intresse för det digitala, viljan att skapa aktiviteter och att arbeta aktivt på webben. Du kommer aktivt arbeta med att hitta nya målgrupper och i rollen förväntas du vara ansvarig för marknadsbudgeten.

Du kommer att:
• Ansvara för extern webb, www.sergel.se och se till att hålla den levande och attrahera kunder, kundernas kunder, nya medarbetare mm till hemsidan.
• Aktivt arbeta med att marknadsföra Sergel i digitala kanaler.
• Skapa och underhålla företagspresentationer och dokumentmallar etc.
• Ansvara för intranät (leda och koordinera arbete - med flera interna skribenter och delansvariga).
• Planera och genomföra kundevent, t ex seminarier, deltagande i mässor, sommarfest för kunder.
• Delaktigt ansvara för att planera evenemang för intern personal på Sergel.


Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har en akademisk examen inom relevant område. Du har 2 - 3 års erfarenhet av arbete inom marknad. Du är en van användare av Officepaketet samt har erfarenhet av att arbeta i Adobeprogram (InDesign, Photoshop, Illustrator), Wordpress, Apsis eller liknande programvaror.


För att lyckas i rollen behöver du vara duktig på att skriva, både på svenska och engelska.

Som person är du driven och sätter såväl igång som slutför aktiviteter. Du är noggrann, kommunikativ, har ett affärstänk och kan såväl arbeta självständigt som tillsammans med andra. Känner du igen dig i det här, så kan du vara den vi söker!



Om företaget
Sergel är en av de ledande leverantörerna av kredithanteringstjänster i Norden och Baltikum. Vi erbjuder tjänster inom kreditscoring, inkasso, köp av fordringar samt meddelande- och betallösningar. Sergel Group har drygt 400 anställda i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Litauen och Lettland. Sergel är en del av Marginalen Group. Sergel är ett företag som bryr sig om människorna de möter och du möts av en arbetsplats som präglas av personlighet, professionalism och engagemang. Under parollen We Care arbetar alla i företaget mot det gemensamma målet att skapa marknadens nöjdaste kunder och slutkunder. Sergel är inne i en spännande utvecklingsfas och du som lockas av att vara med på den pågående förändringsresan ges möjlighet att vara med och ta Sergel in i framtiden.

Frågor och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Sergel med Amendo och eventuella frågor ställs till rekryteringskonsulten Charlotte Umunna, charlotte.umunna@amendo.se. Stämmer beskrivningen ovan in på dig ser vi gärna att du skickar in din ansökan online på www.amendo.se. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan samt cv snarast.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-06-28

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-31
Ange följande referens när du ansöker: 3685
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotte Umunna charlotte.umunna@amendo.se

Företag
Amendo Bemanning & Rekrytering AB

Adress
Amendo Bemanning & Rekrytering AB
Humlegårdsgatan 17
11446 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 17

Jobbnummer
4226571

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Amendo Bemanning & Rekrytering AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Amendo Bemanning & Rekrytering AB: