Marknadsföringschef för Willys
Academic Search International AB Malmö / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Academic Search International AB Malmö i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Vårgårda,
Halmstad eller i
hela Sverige Willys är Sveriges ledande lågpriskedja inom dagligvaruhandeln. Vår affärsidé är att erbjuda Sveriges billigaste matkasse. Willyskonceptet bygger också på ett brett sortiment, inte minst inom färskvaror som frukt och grönt.
Willys har ca 140 butiker över hela landet, varav ett trettiotal utgörs av våra närbutiker som heter Willys hemma. Willys omsätter drygt 15 miljarder kronor och ingår i Axfoodkoncernen.
I syfte att stärka vårt kunderbjudande och skapa en organisation som ännu bättre servar våra butiker förändrar vi bl a vår sälj- och marknadsorganisation. I samband med det gör vi också en stor satsning vad gäller vidareutveckling av våra butiker och koncept.
Till vår nya organisation, med placering på huvudkontoret i Göteborg, söker vi nu två nyckelpersoner, som vill vara med och driva en förändringsprocess och vidareutvecklingen av vårt företag. En av nyckelpersonerna är
Marknadsföringschef
Kommunikation & Kampanjer
Du ansvarar för utvecklingen av ett av Sveriges mest kända varumärken i en het bransch. Du får en tung och viktig roll med stora möjligheter att göra ett rejält avtryck i vår organisation.
Dina huvudsakliga ansvars- och arbetsuppgifter
• Strategiskt och operativt ansvarig för varumärkesutveckling
• Ansvarig för att skapa kundtrafik till Willys 140 butiker
• Ansvarig för att skapa marknads-, och mediaplaner.
• Kommunikationsfrågor
• Ansvarig för mediaval och upphandlingar
• Budgetansvar
• Marknads-, konkurrent- och omvärldsanalyser
Du leder och ansvarar för en avdelning bestående av 10 medarbetare, varav 5 direktrapporterande.
Du ingår i försäljnings- och marknadsavdelningens ledningsgrupp och du rapporterar till Marknads- & Försäljningschefen.
Publiceringsdatum2008-01-16ProfilDu har gedigen erfarenhet och spetskompetens inom kommunikation och varumärkesfrågor, både vad gäller strategiska och operativa frågor. Vi ser helst att du har arbetat med någon form av konsumentprodukter inom detaljhandeln och att du har kunskaper om hur man bygger varumärke i butik. Kanske har du en bakgrund som affärsområdeschef/projektledare från reklam-/varumärkesbyrå och/eller från en ledande befattning inom detaljhandeln.
Du har goda ledarerfarenheter och i grunden har du en relevant utbildning på högskolenivå eller motsvarande.
Som person är du energisk, proaktiv och resultatfokuserad och du besitter en bra mix av analys och handlingskraft. Du gillar att arbeta i dynamiska och snabbrörliga miljöer men har samtidigt ett långsiktigt perspektiv. Du är en stabil person som är trygg i dig själv.
Så söker du tjänsten
Du ansöker genom att klicka på länken nedan, som tar dig till ett anmälningsformulär där du anger kontaktuppgifter samt bifogar brev och CV. Vi vill ha din ansökan senast onsdag 30 januari.
Om du har några frågor om tjänsten eller om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Mats Nordin, 0707-516740, på Academic Search, som assisterar Willys i detta uppdrag.
Anställningstyp/arbetstiderTills vidare
ErsättningFast lön
KontaktMats Nordin, 040-615 16 10
Så ansöker duSök tjänsten via följande länk:
http://www.appsgate.com/asi/kwil2.nsf/web.nysokandeSista ansökningsdag 2008-01-30
FöretagAcademic Search International AB Malmö
GUSTAV ADOLFS TORG 12
21139 MALMÖ
Telefonnummer: 040-615 16 00
Mer information på
http://www.academicsearch.seKontorsadressGUSTAV ADOLFS TORG 12
MALMÖ
Jobbnummer 100633
Observera att sista ansökningsdag har passerat.