Marknadsförare, digitala kanaler

Hogia Small Office AB / Marknadsföringsjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hogia Small Office AB i Stenungsund

Hogia Small Office vänder sig till Sveriges alla småföretagare.

Ambitionen är att kunna erbjuda ett brett sortiment av administrativa programvaror som förenklar kundens dagliga arbete. På Hogia Small Office arbetar ca 20 personer och verksamheten består av en säljorganisation, produktansvariga, utveckling, marknad samt kundservice/support. Läs mer om oss på www.hogia.se/smalloffice

Vi söker nu en person som vill utveckla vår digitala affär. Du kommer att vara ansvarig för att öka konverteringsgraden och i förlängningen bidra till ökad försäljning av våra lösningar för småföretagare.

Om tjänsten 

I rollen som marknadsförare, digitala kanaler, arbetar du aktivt för att skapa engagemang och aktivitet i vår målgrupp. Du kommer att arbeta både strategiskt och operativt för att öka konverteringsgraden genom att själv driva arbetet med hur, var och vad vi ska göra men även själv utforma kampanjer, skriva blogginlägg och upphandla annonsutrymme. Du rapporterar direkt till marknads- och försäljningschef men kommer att ha många kontaktytor både internt och externt.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Strategiskt planera och utvärdera val av kanaler och content för att maximera effekten av vår digitala närvaro
• Skriva blogginlägg, ta fram banners och e-dr, uppdatera hemsida och sociala medier 
• Ansvara för uppföljning, analys och rapportering av våra digitala insatser såsom trafik, intresse, konverteringsgrad och ROI
• Aktivt arbeta med SEO och SEM

Du bör ha god kunskap om hur man attraherar, engagerar och konverterar kunder online via exempelvis SEO, SEM och sociala medier. Vidare kommer du ha nytta av din kunskap om och förståelse för trafik/konverteringsanalys och utvärdering (ex Google Analytics) för att dra slutsatser och kunna göra rätt prioriteringar framåt. Din förmåga att analysera utfall av gjorda insatser, bryta ned information och se samband kommer här väl till pass. Med fördel har du också en känsla för grafisk design, ett intresse för marknadsföring, digital försäljning och ett kommersiellt tänkande.

Vem är du?

Vi söker dig som har operativ erfarenhet av online kommunikation, gärna B2B, antingen på en marknadsavdelning eller som konsult. En konverteringsexpert med stort engagemang för försäljning via digitala kanaler. Du bör ha god kunskap om hur man attraherar, engagerar och konverterar kunder online via exempelvis SEO, SEM och sociala medier. Du är bra på att prioritera ditt arbete efter resultatpotential, förstår affärskrav/kundbehov och kan omsätta dessa till smarta lösningar och koncept. Genom ett gott affärssinne har du förmågan att röra dig mellan strategiska frågor och operativt arbete för att bidra till verksamhetens framgång. Vi tror att du har en akademisk utbildning inom kommunikation, marknadsföring eller försäljning gärna med digital inriktning.

Du behöver också ha kunskaper i:

• Analysverktyg t.ex. Google Analytics
• Photoshop
• Sociala medier-verktyg t.ex. Hootsuite
• Optimering av webbsidor
• E-postmarknadsföring
• Marketing automation
• Content marketing
• Wordpress/andra CMS

Som person är du troligen prestigelös, nyfiken och arbetar proaktivt, strukturerat, målfokuserat och har en god strategisk och taktisk förmåga. Du trivs bra med nätverksbyggande och samarbete på alla nivåer. Vidare behöver du gilla siffror, ha en analytisk ådra och talang för att uttrycka dig väl i skrift.

Att arbeta hos oss

Vi jobbar långsiktigt i allt vi gör men vi gör det i ett högt tempo där vi tar ett steg i taget. Vi är måna om att skapa en miljö där medarbetare får ta ett tydligt ansvar med stora möjligheter till utveckling. Vi tror att vi presterar bäst när vi är raka och tydliga i vår kommunikation och våra ansvarsområden, att vi vågar ta för oss men även att be om hjälp. Vi arbetar systematiskt med utbildning, uppföljning och coachning och lär av varandra i en prestigelös miljö. Vi hjälps åt helt enkelt.

Kika gärna på filmen: Hogia rekryterar - Vi fokuserar på utveckling

Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. 

Välkommen in med din ansökan!

Om Hogiagruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration.

Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor.

I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna.

Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 600 medarbetare.

Mer information om Hogia finns på www.hogia.se .

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2016-02-26

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-21
Ange följande referens när du ansöker: 2016/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Cecilia Pernhage, rekryterare 0709-238853

Företag
Hogia Small Office AB

Adress
Hogia Small Office AB
Hakenäs 101
44447 Stenungsund

Kontorsadress
Hakenäs 101

Jobbnummer
2694486

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hogia Small Office AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hogia Small Office AB: