Marknadsassistent

Cap Urval AB / Inköpar- och marknadsjobb / Nybro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Nybro, Emmaboda, Kalmar, Lessebo, Mörbylånga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Cap Urval AB i Nybro, Emmaboda, Kalmar, Mörbylånga, Torsås eller i hela Sverige

FÖRETAGET
Lintex Nordic Group AB tillverkar och marknadsför konferensutrustning/presentationsprodukter och är den största aktören inom detta område i Norden. Produkterna säljs via distributörer och återförsäljare. Företaget har egna dotterbolag med försäljnings- och distributionscentra i samtliga nordiska länder. Som leverantör prioriterar Lintex sortimentsbredd, design, kvalitet, leveranssäkerhet och god service. Idag har Lintex sitt huvudkontor i Fröseke i Småland med 29 personer anställda lokalt. Där finns produktion, kontor, logistiskt centrum och lager samt säljkontor för den svenska verksamheten samt export. Under sommaren 2009 kommer företaget att flytta hela sin svenska verksamhet till Nybro, till Bräntorps tidigare lokaler. Gruppens totala omsättning är ca 120 miljoner. Läs gärna mer på www.lintex.se.
TJÄNSTEN
Som marknadsassistent på Lintex Nordic Group AB arbetar du med övergripande marknadsföringsfrågor i företaget. Du ansvarar för framtagning av internt och externt sales promotion-material som prislistor, broschyrer, produktblad, foton mm och översätter vid behov även dessa till engelska för den internationella marknaden. Dina externa kontakter sker framför allt med företagets kunder då du gör marknads- och behovsanalyser, men även med leverantörer då det gäller att boka och planera mässor och events. I ditt ansvar ligger även att underhålla och förnya utställnigar på plats i Nybro och vid mässor. Vidare ansvarar du för att underhålla och utveckla affärssystemet vad gäller kundkort, marknadsmoduler, produkter och övrigt registerunderhåll. Du underhåller även hemsidan samt företagets bildbank både internt och externt.

Publiceringsdatum
2009-04-29

Kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet av praktisk marknadsföring. Du har goda kunskaper i bildhanteringsprogram som Photoshop och InDesign, men är snarare adminstrativt praktisk än designer. Kan du styrka din erfarenhet av att producera olika typer av säljmaterial genom arbetsprover är det positivt. Har du kunskaper vad gäller fotografering är det klart meriterande, liksom all tillhörande hantering av bilder. Dina generella datakunskaper är goda och du har erfarenhet av arbete i ett eller flera affärssystem. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, vad gäller såväl tal som skrift.
På det personliga planet är du en framåt och utåtriktad person som trivs i en roll med många kontaktytor. Du har en god uttrycksförmåga och är lite av en stilist. Du trivs med att arbeta initiativtagande och är strukturerad med god planeringsförmåga. Du är serviceinriktad och affärsmässig, och arbetar lika bra självständigt som i grupp.
Tjänsten är placerad i Nybro.
ANSÖKAN
Välkommen att kontakta rekryteringskonsulten Johanna Brolin vid Cap Urval, som vi samarbetar med i denna rekrytering, tel. 0480-42 00 24.
Din intresseanmälan med meritförteckning, märkt ”Materialadministratör” sänder du senast den 19 maj till info@capurval.se eller Cap Urval AB, Box 217, 391 22 KALMAR.

Körkortskrav
B
Tillgång till egen bil

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: info@capurval.se

Kontakt
Johanna Brolin, Rekryteringskonsult, 0480-420024

Företag
Cap Urval AB

Adress
Cap Urval AB
Box 217
39122 KALMAR

Kontorsadress
Kaggensgatan 17
Kalmar

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0480-420024
Faxnummer: 0480-420054
E-postadress: info@capurval.se

Jobbnummer
442239

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Cap Urval AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Cap Urval AB: