Marknads- och kommunikationschef

AcadeMedia / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AcadeMedia i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Med ca 14000 medarbetare är AcadeMedia en av Nordens största privata utbildningssamordnare. Vi är verksamma i hela utbildningskedjan från förskola till vuxenutbildning. Våra medarbetare har olika uppdrag och kompetenser, men ett starkt gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Vi hjälper våra barn, elever och deltagare att utvecklas och att nå sina mål och vi letar därför efter dig som vill vara med och göra Sverige lite bättre. Läs gärna mer på www.academedia.se.

AcadeMedias för- och grundskolor söker en Marknads- och kommunikationschef

AcadeMedia är Sveriges största utbildningsföretag. Vi arbetar inom hela utbildningskedjan, från förskolor till vuxenutbildningar. 140 000 barn, elever och deltagare går i våra mer än 500 skolor/enheter och vi har cirka 12 500 medarbetare runt om i Sverige. AcadeMedia är organiserat i fem verksamhetssegment, ett av dem är segmentet för för- och grundskolor. Här ingår Pysslingen Förskolor, Pysslingen Skolor och Vittra.

För- och grundskolorna söker nu en marknads- och kommunikationschef.

Tillsammans med oss som jobbar med AcadeMedias för- och grundskolor och alla våra drygt 30 000 barn och elever får du vara med och påverka framtidens samhälle.

Rollen

Som marknads- och kommunikationschef har du övergripande ansvar för det interna och externa kommunikationsarbetet för för- och grundskolorna. Du har ansvar för att strategiskt och taktiskt bygga och utveckla varumärkes- och marknadsarbetet samt för den digitala utvecklingen inom dessa områden, i nära samarbete med affärsutvecklingschefen. Rollen innefattar både strategiskt och operativt arbete. Du ansvarar för den dagliga ledningen av arbetet inom marknads- och kommunikationsavdelningen. Idag finns det tre medarbetare som du har personalansvar för. Du rapporterar till segmentschefen och ingår i segmentets ledningsgrupp.

Några av dina arbetsuppgifter:

• Övergripande ansvar för för- och grundskolornas kommunikation och marknadsföring, både extern och intern
• Utveckla och implementera varumärkesstrategi och -byggande
• Utveckla och implementera kommunikationsstrategi och konceptskapande
• Ansvar för PR och content marketing
• Ansvar för våra hemsidor, intranät, sociala medier, nyhetsbrev och andra publikationer
• Kravställare gentemot externa parter som t ex grafiska formgivare med flera
• Budget- och personalansvar
• Jobba aktivt med framför allt lokala och regionala nyhetsmedier
• Stötta rektorer och förskolechefer med olika typer av kommunikationsinsatser
• Samarbete med andra kommunikationschefer i AcadeMedias olika segment och på koncernnivå



Om dig

Du brinner för att utveckla starka varumärken och att som ledare motivera, utveckla och inspirera dina medarbetare. Du är en lyhörd, smidig, prestigelös och trygg ledare. Du tänker nytt och kan se vad som krävs för att skapa resultat och nå mål. Du har mycket god samarbetsförmåga, kombinerat med egen drivkraft och vilja att komma framåt. Du är en strukturerad doer som får saker ur händerna. Du vet hur man når ut till sina målgrupper och gillar content marketing. Du är en riktigt bra skribent och har ett stort intresse för den digitala utvecklingen och dess möjligheter. Du har koll på omvärlden och är genuint intresserad av samhälls- och utbildningsfrågor.

Publiceringsdatum
2016-11-23

Kvalifikationer
Du har en akademisk utbildning inom kommunikation/marknadsföring. Du har också minst fem års erfarenhet av att leda modernt kommunikations- och marknadsföringsarbete på ett företag eller organisation. Kanske har du byråerfarenhet. Du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med kommunikationskoncept och varumärkesbyggande. Du gillar både att kavla upp ärmarna och jobba operativt, och att tänka strategiskt och långsiktigt. Du kan leda din verksamhet genom tydlig planering och mål. Du har även erfarenhet av budgetuppföljning. Självklart är du en mycket god kommunikatör. Erfarenhet av mediekontakter är meriterande.

Som person är du driven och kreativ och kan sälja in dina idéer internt.

Tjänsten är på heltid med placering i Stockholm. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Har du frågor om tjänsten kontakta affärsutvecklingschef (nuvarande marknads- och kommunikationschef) Christian Andersson, Christian.Andersson@academedia.se eller segmentschef Sofia Larsen, Sofia.Larsen@academedia.se. Vi vill ha din ansökan senast 2016-12-10.

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AcadeMedia

Adress
AcadeMedia
Box 213
10124 Stockholm

Kontorsadress
Box 213

Jobbnummer
3177796

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AcadeMedia

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AcadeMedia: