Marknads & Kommunikationschef
Homerun Festivals Sweden AB / Chefsjobb / Umeå
2025-11-26
Visa alla chefsjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Homerun Festivals Sweden AB i Umeå,
Stockholm,
Linköping,
Helsingborg eller i
hela Sverige Plats: Umeå
Omfattning: Heltid (flex, vardagar 8-17 som grund)
Anställning: Tillsvidare med 6 mån prov
Sista dag att ansöka är 15 okt 2025 (urval sker löpande)
Arbetsgivare: Homerun Festivals Sweden AB
Nu får du som är en driven och kreativ person som brinner för kommunikation och marknadsföring en möjlighet till en mycket spännande roll som Marknads- och kommunikationschef för några av Sveriges största festivaler!
Festivalbolaget Homerun Festivals är Sveriges snabbast växande arrangörsbolag. Homerun Festivals driver bland annat de årligt återkommande festivalsuccéerna Brännbollsyran, Bayside Festival, Playa Festival, Splash Luleå och Bonfire Festival. Nu söker vi en ny kollega där du kommer att ha en ledande och sammanhållande roll kopplat till marknadsföringen - från kreativa idéer, till planering och praktiskt utförande tillsammans med ditt team på fyra personer. Tjänsten utgår ifrån Umeå eller Stockholm där Homerun Festivals har sina kontor.
Rollen
Du leder Homeruns marknad och kommunikation för samtliga festivaler - från strategi och årshjul till genomförande och uppföljning. Du arbetar självständigt mot tydliga mål och budget, och coachar ett team på fyra.
Ditt uppdrag
Äga strategi, årshjul och KPI:er för alla festivaler.
Orkestrera paid/owned/earned: Meta, TikTok, Google, Snapchat samt OOH/aktivering.
Sätta konverteringsdriven funnel (inspiration köp lojalitet), gärna med e-handelsmindset.
Leda och utveckla marknads- och kommunikationsteamet.
Säkerställa lokal närvaro i respektive stad.
Varumärkesutveckling och tonalitet över alla kanaler.
On-site på utvalda festivaler; resor ca 10-20 dagar/år.
Ansvara för uppföljning av all extern kommunikation och externa byråer.
Vem du är
Erfaren marknads-, kommunikations- och/eller varumärkeschef med dokumenterad strategisk och operativ förmåga.
Van vid projekt-/arbetsledning och att driva team.
Erfarenhet från arbete med grafik och rörlig media, sociala medier är ett krav.
Meriterande: bakgrund inom e-handel mot unga konsumenter.
Mycket god kommunikativ förmåga på svenska och engelska, i tal och skrift är ett krav.
Du kombinerar kreativ ådra med performance-DNA och vet hur man kommunicerar med, och fångar, vår primära målgrupp Gen Z.
Hands-on-profil inom performance/optimering; erfarenhet av Google, Meta, TikTok och Snapchat värderas högt.
Utbildning kopplat till marknadskommunikation eller grafisk produktion är meriterande.
Publiceringsdatum2025-11-26Dina personliga egenskaperNoggrann, strukturerad och ansvarstagande. Kreativ och lyhörd. Social, driven och resultatinriktad - och räds inte att kavla upp ärmarna när det behövs.
Vad vi erbjuder
Snabba beslutsvägar, stor påverkan och ett engagerat team. Individuell lönesättning, friskvårdsbidrag, möjlighet till distansarbete och förmåner.
Homerun Festivals är ett oberoende festivalbolag med ca 5 000 medarbetare under säsong, 12 årsanställda året runt i Stockholm och Umeå.
Läs mer om bolaget på homerunfestivals.se.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-12-15
E-post:
gustav@homerunfestivals.se Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Homerun Festivals Sweden AB (org.nr 556878-4648)
Storgatan 67 (
visa karta)
903 30 UMEÅ
Kontakt Personalchef
Gustav Pettersson
gustav@brannbollsyran.com 0737758902 Jobbnummer 9617204