Marketing Manager till Sportway

Gigstr AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gigstr AB i Stockholm, Solna, Uppsala, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Vill du få möjlighet att lägga grunden för marknadsavdelningen på ett snabbväxande bolag som är ledande i Europa för AI-producerat sportinnehåll? Sportway söker en Marketing Manager som självständigt ska ansvara för strategiska och operativa aktiviteter inom marknadsföring och kommunikation. Sök idag och bli en del av Sportways fortsatta ambitiösa tillväxtresa!

OM SPORTWAY

Sportway grundades 2014 och erbjuder helhetslösningar inom live- och videostreaming av idrottsevenemang. De kan med hjälp av den senaste tekniken och AI livestreama alla möjliga sportevenemang i hela Europa och producerar i dagsläget mer än 50 000 livematcher per säsong.

Sportway verkar för närvarande i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tjeckien och har totalt 60 medarbetare som arbetar mot det gemensamma målet att erbjuda den bästa helhetslösningen för live och on-demand videostreaming till ligor, klubbar och idrottsföreningar för att säkerställa att alla sporter är tillgängliga för alla.

DU ERBJUDS

• Bli en del av ett av världens mest attraktiva sportteknikföretag med internationella utvecklingsmöjligheter
• Självständigt skapa och implementera strategier och aktiviteter inom marknadsföring och kommunikation
• Dynamisk arbetsmiljö med en stark sammanhållning och laganda på kontoret

OM ROLLEN

Detta är en ny roll på Sportway där du kommer att ta ett helhetsansvar för all marknadsföring inom företaget och arbeta strategiskt och operativt med marknadskommunikation och synlighet. Ditt mål är att säkerställa hög kvalitet på all marknadskommunikation och arbeta för att Sportway har en frekvent närvaro som engagerar i deras sociala medier. Du ser till att skapa engagerande content som ökar kunskapen och förtroendet om Sportway samt stärker ett långsiktigt engagemang bland målgrupperna.

ANSVARSOMRÅDEN

• Ansvara för att upprätta och implementera en marknadsplan och strategi
• Skapa och publicera kanalanpassat och engagerande innehåll för sociala medier, hemsida och nyhetsbrev
• Skapa content i form av text, bild och video
• Skriva och producera enklare marknadsföringsmaterial
• Löpande skapa och optimera olika kampanjer
• Ansvara för digital analys och optimering

VI TROR ATT DU HAR

• 5+ års arbetslivserfarenhet inom marknadsföring eller kommunikation
• Stort intresse för sport
• Flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

DET ÄR MERITERANDE OM DU HAR

• En relevant eftergymnasial utbildning

SOM PERSON ÄR DU

En nytänkande och initiativtagande person som precis som Sportway, har en stark drivkraft att fortsätta erbjuda de bästa live-produktionerna inom sportvärlden. Du trivs i en prestigelös miljö där du arbetar självständigt och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter.

ÖVRIGT

• Startdatum: Omgående
• Arbetstider: Kontorstider
• Placering: Hammarby Sjöstad, Stockholm
• Omfattning: Heltid, tillsvidare
• Hemsida: sportway.se (https://www.sportway.se/)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2022-05-25

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Gigstr AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gigstr AB (org.nr 556850-1224)

Arbetsplats
Gigstr

Jobbnummer
6683159

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gigstr AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gigstr AB: